صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان احداث خانه‌های عالم روستایی به منظور مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن را امری حیاتی دانست و گفت: باید باورهای دینی مردم و به‌ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 25 بهمن‌ماه، در حاشیه آئین افتتاح خانه عالم روستای کنارو از توابع شهرستان بندرعباس، اظهار کرد: خانه عالم یکی از ابزارهای پیش‌نیاز و مؤثر برای کارهای تبلیغی، مذهبی و فرهنگی است؛ لذا اولویت احداث این خانه‌ها با روستاهایی است که بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت دارند و احداث خانه عالم در روستاها بر اساس اولویت است.

وی افزود: كشور ما در معرض هجوم انواع دسیسه‌های فرهنگی قرار دارد و با توجه به دسترسی مردم به فناوری‌ها و انواع برنامه‌های ارائه شده از سوی ماهواره‌ها و سایت‌های مختلف، ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و احكام اسلامی و ایجاد زمینه‌های ارتباط چهره به چهره مردم با روحانیون به عنوان اهداف احداث خانه‌های عالم و استقرار مبلغ در روستاها به منظور مبارزه و جلوگیری از این تهاجمات یك امر حیاتی به نظر می‌رسد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خانه عالم را ظرفیت مهمی در راستای توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و تصریح کرد: حفظ و ترویج معارف دینی، تبلیغ احکام اسلامی در مناطق مختلف با حضور تمام وقت مبلغان در این مناطق به منظور ترویج و نشر معارف و آموزه‌های دینی ازجمله اهداف ساخت و افتتاح خانه‌های عالم در روستاها و شهرها است.

انصاری‌راد ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و فراهم ساختن زمینه حضور جوانان در مکان‌های مذهبی را از دیگر اهداف ساخت خانه‌های عالم روستایی دانست و خاطرنشان کرد: باید باورهای دینی مردم و به‌ویژه نسل جوان را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: وجود خانه عالم در روستاها برکات بسیار خوبی دارد و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز بسیار مؤثر است.

انتهای پیام