صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۳۸۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

معاون فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه از اجرای ویژه برنامه‌های هفته تربیت در جامعةالمصطفی از هفتم تا ۱۲ اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر کریمی‌قدوسی، معاون فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی، سوم بهمن‌ماه در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر، اظهار کرد: جامعةالمصطفی العالمیه علاوه بر رشد علمی و تقویت جنبه‌های دانشی و برنامه‌های آموزشی، موضوع تربیت را مهم‌ترین هدف خود در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی ترسیم کرده است.

وی، عامل انسانی ستادی و صفی در شکل‌گیری آینده نظام تربیتی المصطفی را مهم توصیف کرد و افزود: با توجه به نقش اساسی عامل انسانی در حوزه تربیت و آینده نظام تربیتی المصطفی، این مهم به عنوان شعار و رویکرد سال جامعةالمصطفی «نقش عامل انسانی در تربیت و آینده نظام تربیتی المصطفی» قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌قدوسی با تاکید بر نقش اساتید در شبکه‌سازی و توسعه آینده تربیت طلاب در المصطفی، برنامه‌های تربیتی و گستره دروس اخلاق در جامعه المصطفی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در هفته تربیت، برنامه‌های متعددی ویژه خانواده و فرزندان برگزار خواهد شد که برپایی شش نشست تربیتی ویژه خانواده المصطفائیان تنها بخشی از این اقدامات خواهد بود.

تولید مجله الکترونیکی با محتوای تربیتی

وی، انتشار «مجله الکترونیکی» با موضوع تربیت و ترسیم ۱۵ برنامه تربیتی را از دیگر محور‌های فعالیتی جامعةالمصطفی در هفته تربیت توصیف کرد و گفت: معاونت فرهنگی ـ تربیتی المصطفی، برنامه‌های خود را ناظر به حوزه‌های فعالیتی به صورت عام ترسیم کرده و با توجه به فعالیت‌های علمی در داخل و خارج کشور سعی بر آن شده تا بر روی مشترکات دینی، فرهنگی تأکید شود.

معاون فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی روز شنبه ۷ اسفندماه را آغاز ویژه برنامه‌های هفته تربیت در المصطفی دانست و یادآورشد: تربیت، به معنای عام در المصطفی مورد نظر بوده و بر اساس نظام نامه تربیتی المصطفی، ۱۳ ساحت تربیتی در المصطفی تعریف و اجرایی شده است.

توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی بیان کرد: در برنامه‌های تربیتی علاوه بر بُعد علمی، خلّاقیت، معنویت و خانواده، جنبه‌های مختلف زندگی دانش‌پژوهان مورد توجه قرار گرفته است. همچنین در ویژه برنامه‌های هفته تربیت، دوره‌های تربیتی ـ اجتماعی و کارگاه‌های دانش‌افزایی در جامعه المصطفی ترسیم و آشنایی ضمنی نسبت به مسائل و رویکرد‌های اجتماعی عرصه بین‌الملل مهم شمرده می‌شود.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق سنگی، مدیرکل امور تربیتی جامعةالمصطفی، در بخشی از این نشست با ارائه گزارشی از برنامه‌های هفته تربیت در جامعالمصطفی، به قالب‌های متنوع برنامه‌های تربیتی اشاره کرد و افزود: جامعةالمصطفی در بحث‌های بصیرتی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رویکرد ویژه‌ای را مورد توجه قرار داده است.

وی در ادامه تولید نظام‌نامه تربیتی ناظر به الزامات آموزش و پژوهشی را از افتخارات جامعةالمصطفی دانست و گفت: در این نظام‌نامه تربیتی، ۱۳ ساحت تربیتی در حوزه‌های آموزش و پژوهش مورد توجه قرار گرفته که توجه به رشد متعادل و متوازن ۱۳ ساحت تربیتی در میان طلاب و دانش پژوهان در واقع از تحولات پیش روی جامعةالمصطفی است.

برگزاری نشست تربیتی با حضور آیت‌الله اراکی

استاد جامعةالمصطفی افزود: موضوع نیروی انسانی و نقش آن در عرصه تربیت از محور‌های اصلی فعالیت‌های پیش روی المصطفی است که در ویژه برنامه‌های هفته تربیت نگاه ویژه‌ای به آن شده است.

حجت‌الاسلام سنگی با اشاره به برگزاری ۱۵ نشست فرهنگی برای طلاب، گفت: طلاب اصلی‌ترین مخاطبان ما هستند، اما از اساتید نیز غافل نیستیم و نشستی ویژه استاتید با حضور آیت‌الله محسن اراکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام