صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

جشن اعیاد شعبانیه همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) از شب گذشته، 15 اسفند از سوی آستان مقدس عباسی در کربلای معلی آغاز شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه جهانی الکفیل، مراسم جشن اعیاد شعبانیه که به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت، در محوطه مشرف به باب قبله حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) با حضور دبیرکل آستان مقدس عباسی و تعدادی از مسئولان این آستان و جمع زیادی از زائران برگزار شد.
 
این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط عمار الحلی، قاری عراقی آغاز شد و سپس شیخ صلاح الکربلایی، رئیس بخش امور دینی آستان عباسی سخنرانی کرد.
 
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به امت اسلامی گفت: امام حسین(ع) به منزله کلام خداوند و قرآن ناطق است. لذا انسان لازم است به اندازه توان خود برای آشنایی با شخصیت امام حسین(ع) تلاش کند تا از شفاعت آن حضرت در روز قیامت بهره‌مند شود.
 
الکربلایی با اشاره به اهمیت فراوان زیارت ائمه اطهار(ع) در ماه شعبان، بر اهمیت شناخت راه اهل بیت(ع) از جنبه‌های مختلف معنوی و معرفتی تأکید کرد.
 
پس از این سخنرانی، محمد الفاطمی و ابوفاطمه العبودی، دو تن از شاعران عراقی قصایدی در بیان فضیلت اهل بیت(ع) قرائت کردند و در پایان مراسم، بین کسانی که به مسابقه فرهنگی اعیاد شعبانیه پاسخ صحیح داده بودند، قرعه‌کشی انجام و 15 برنده انتخاب شدند.
 
روز دوم این جشن، امشب، 16 اسفند در صحن حرم مطهر حضرت عباس(ع) در کربلای معلی برگزار و بخش‌های متنوعی در آن اجرا خواهد شد.
 


 

 

 

انتهای پیام