صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۱۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

تفاهم‌نامه جدید گسترش همکاری‌های تجاری بین استرالیا و مالزی در زمینه صنعت حلال، راه را برای دسترسی تولیدکنندگان استرالیایی به بازار بزگ کشورهای منطقه آسه‌ان باز می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از اوس ترید، صادرکنندگان محصولات حلال استرالیا به لطف یادداشت تفاهم جدیدی که توسط کمیسیون تجارت و سرمایه‌گذاری استرالیا (Austrade) و شرکت توسعه حلال مالزی (HDC) امضا شده، قرار است دسترسی بیشتری به بخش در حال رشد غذای حلال مالزی داشته باشند.

پل ساندا، کمیسر ارشد تجارت و سرمایه‌گذاری Austrade در مالزی و برونئی گفت که تفاهم‌نامه با HDC همزمان با اینکه تقاضای جهانی برای محصولات و خدمات حلال افزایش می‌یابد مسیرهای تجاری را برای صادرکنندگان استرالیایی در سراسر منطقه آسه آن باز می‌کند.

ساندا گفت: این امر به توسعه تبادل اطلاعات و تعمیق همکاری‌های تجاری کمک می‌کند، که منجر به نتایج بلندمدت و سودمند متقابل برای کسب‌وکارها در استرالیا و مالزی می‌شود.

با توجه به اینکه دولت مالزی متعهد به توسعه مالزی به عنوان یک مرکز برتر صنعت و قطب تولید محصولات حلال است، کسب‌وکارهای استرالیایی در موقعیت مناسبی قرار دارند تا مواد اولیه مطابق با موازین حلال را برای بخش‌های تولید و خدمات غذایی عرضه کنند؛ همچنین پتانسیل تجارت خدمات حلال را تقویت می‌کند.

درک ارزشی که گواهی حلال می‌تواند برای یک برند ایجاد کند، مهم است. این توافقنامه با HDC همچنین به دنبال ایجاد همکاری بیشتر در بازاریابی، آموزش و آموزش برای کسب‌وکارها برای کمک به ساخت برندهایشان است.

با افزایش درآمدها و تمایل به محصولات و خدمات با کیفیت بالا، فرصت‌های فزاینده‌ای برای مشاغل استرالیایی در مالزی و فراتر از آن وجود دارد. منطقه آسه آن محل زندگی حدود 240 میلیون مسلمان است و پیش‌بینی می‌شود که بازار حلال در سطح جهان از ارزش فعلی 4 تریلیون دلاری به 7 تریلیون دلار در سال 2030 افزایش یابد.

خیرالعارفین، مدیر اجرایی HDC، گفت که این همکاری از گسترش دامنه همکاری اقتصادی در آینده بین جوامع تجاری حوزه حلال در مالزی و استرالیا حمایت می‌کند و همزمان فرصت‌هایی را در زمینه‌های تجاری جدید و نوآور فراهم می‌کند.

وی افزود: توافقنامه ما فقط درباره به اشتراک گذاشتن بینش‌های تجاری و فرصت‌های مشارکت تجاری نیست. مهمتر از همه، این پروژه همچنین شامل پروژه‌هایی برای تقویت الزامات تجاری گسترده‌تر، تبادل اطلاعات و دانش بازار، سرمایه‌گذاری بالقوه در پارک‌های صنعت حلال، آموزش و خدمات مشاوره و همکاری در رویدادهای تجاری حلال خواهد بود.

سانجی بوثالینگام(Sanjay Boothalingam)، مشاور وزارت کشاورزی، آب و محیط زیست مالزی گفت که شهرت استرالیا برای عرضه محصولات با کیفیت بالا و سازگار با حلال که بر پایه استانداردهای ایمنی غذای جهانی است همراه با رهبری جهانی مالزی در حوزه حلال، همکاری ما را برای  استفاده از فرصت‌های پیش رو ایده‌آل می‌کند. این تفاهم‌نامه نقطه عطفی است که به تقویت تجارت دو طرفه محصولات حلال کمک می‌کند تا به نفع اقتصاد هر دو کشور باشد.

در سال 2020، صادرات کالا و خدمات استرالیا به مالزی تقریباً 10 میلیارد دلار بود.

انتهای پیام