صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

رزمایش کمک‌های مؤمنانه به منظور توزیع 5 هزار بسته معیشتی و دو هزار و 500 دست پوشاک در تهران آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه به منظور توزیع پنج هزار بسته معیشتی و دو هزار و ۵۰۰ دست پوشاک با همکاری مرکز نیکوکاری شهدای صنف اتحادیه فروشندگان صنایع فلزی تهران بزرگ و مرکز نیکوکاری شهید ذوالقدر با حضور مدیرکل کمیته امداد استان تهران، رئیس اتاق تهران، رئیس بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور، تهران و رئسای اتحادیه‌ها، شهردار منطقه ۱۶ و مسئولان کمیته امداد در ورزشگاه شهید معتمدی (کارگران) برگزار شد.

سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در مراسم رزمایش کمک مؤمنانه، گفت: این اقدام خیر خواهانه توسط مرکز نیکوکاری شهدای صنف لوازم خانگی و فلزی انجام شد که در مراسمی بسته‌های غذایی و پوشاک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میان نیازمندان تهرانی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در نظر است تا به صورت منطقه‌ای  بسته‌های غذایی را به همت خیران تهرانی انجام دهیم، افزود: هم اینک ۹۱۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان تهران فعالیت دارند که همزمان با جشن نیکوکاری، کمک‌های مردم را برای نیازمندان جمع آوری می‌کنند.

پرپنچی با بیان اینکه یکی از رویکردهای کمیته امداد فقرزدایی و حمایت‌گری از نیازمندان است، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد، فاقد منزل و اجاره نشین هستند که در صدد هستیم تا با همکاری شهرداری طرح ساخت مسکن را برای این قشر انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای این نهاد حمایت از استعدادهای درخشان و شکوفایی توانایی آنان خواهد بود، ادامه داد: ۲۵ هزار دانش آموز و دانشجو در سطح استان تهران شناسایی شده‌اند که  تحت حمایت ۸۴ هزار حامی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت می‌شود، گفت: خیران و اصناف، اتحادیه‌ها و سایر مسئولان می‌توانند با هم افزایی صندوق امداد ولایت در راستای توانمندسازی نیازمندان اقدام کنند.

در بحث کمک‌های قرض‌الحسنه هر چقدر نیکوکاران در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سپرده گذاری کنند، کمیته امداد نیز از همین محل نسبت به پرداخت وام به نیازمندان اقدام و تا مبلغ ۱۰ میلیون تومان هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود.

همچنین قاسم نوده فراهانی، نماینده وزیر صمت در اتاق ایران و رئیس اتاق اصناف تهران در این مراسم با اشاره به اینکه همیشه اتحادیه‌ها و بازاریان در امر خیرخواهانه پیش قدم بوده‌اند، گفت: اصناف همیشه در این گونه برنامه‌ها و دستگیری از نیازمندان در صحنه بوده‌اند. اصناف نقش بسزایی در جنگ هشت ساله تحمیلی داشتند و برای رونق اقتصادی تلاش بسزایی کرده‌اند.

حسن حسنی فراهانی، رئیس مرکز نیکوکاری اتحادیه لوازم خانگی و فلزات نیز گفت: این اتحادیه در سال‌جاری ۱۷ هزار بسته غذایی و تهیه البسه را برای نیازمندان تأمین کرده است.

امیر حاجی علی، رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری شهدای صنف نیز بیان کرد: در برنامه امروز هر بسته غذایی حدود ۶۲۰ هزار تومان و هر دست البسه نیز ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش؛ بسته‌های غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، حبوبات، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، خرما و گوشت است.

انتهای پیام