وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه مباحث مهدویت با ادبیات علمی، ارائه مقالات علمی جهت اثرگذاری بیشتر بر جامعه، حضور فعالتر دانشگاهیان در خصوص مسائل مهدویت، ارائه محتوای دینی و مهدوی به سیستم آموزشی، شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزشی معارف مهدوی در کتب درسی و ارائه الگو و طرح مناسب، احصا تجربیات، ایدهها و راهکارهای شیوههای انتقال معارف مهدوی به دانش آموزان و آشنایی بیشتر مخاطبان با مفاهیم مهدویت برشمرد.
دهقان منشادی با اشاره به اینکه این همایش به اعتلای فرهنگ مهدوی در بین دانش آموزان و دانشجویان و ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه کمک میکند، نقش دانشجومعلمان را در ترویج گفتمان مهدویت یادآور شد.
وی روشهای تربیت بر اساس سبک زندگی مهدوی، نقش دانشگاهیان، معلم و مربی در زمینه سازی حکومت مهدوی، انتظار امام زمان (عج) از جامعه تعلیم و تربیت، نقش انتظار فرج در میزان پیشرفت و توسعه علمی و فرهنگی و اقتصادی جهان اسلام، نقش فرهنگ مهدوی در تعلیم و تربیت اسلامی نسل جدید، فرهنگ انتظار و نقش آن در پویایی و بالندگی تعلیم و تربیت، روشهای انتقال فرهنگ مهدوی و بیعت با امام زمان (عج) در دانشگاهها و مدارس را از محورهای این همایش برشمرد.
دهقان، جایگاه و تأثیر موعود باوری در جامعه تعلیم و تربیت کشور، مفهوم شناسی انتظار و اعتقاد به منجی و موعود در عصر حاضر، شیوههای ایجاد معرفت به امام عصر (عج) در مدارس و دانشگاهها، آسیبهای تهدید کننده جامعه مهدوی در عصر غیبت، راهکارهای ایجاد آمادگی و گرایش نسل معاصر به امام عصر (عج)، نقش معرفت به امام زمان (عج) در تحصیل نشاط معنوی دانشگاهیان، نقش صهیونسیم و غرب در انحراف تفکر مهدویت، نحوه بیعت حقیقی با امام و راه گریز از بدعت با مدعیان دروغین، تحلیل محتوی کتب درسی علوم اجتماعی، تعلیمات دینی و معارف اسلامی از نظر میزان توجه به فرهنگ مهدوی، بررسی میزان شناخت، طرز تلقی و رفتار دانش آموزان و معلمان نسبت به فرهنگ مهدوی و مهدی باوران و انتظار سازنده و مخرب و ملاکهای تشخیص را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.
مدیر امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: در این همایش، مقالات برتر شامل 8 مقاله به صورت ارائه شفاهی و 80 مقاله در قالب پوستر در حاشیه همایش به نمایش گذاشته شد و همچنین مقالات برگزیده در فصلنامه علمی – پژوهشی انتظار موعود به چاپ خواهد رسید.
انتهای پیام