صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

معاون فرهنگ و آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: برنامه‌های بنیاد در نیمه شعبان حول محور محتوایی و معرفتی برگزار می‌شود و در این راستا یکی از اقدامات تهیه ۳ هزار بروشور با موضوعات مختلف مهدوی است.

حجت‌الاسلام محمد رنجبر، معاون فرهنگی و آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد در یک سال گذشته پرداخت و گفت: رویکرد برنامه‌های بنیاد مهدی موعود(عج) در خصوص مباحث محتوایی و معرفتی امام زمان (عج) است که در این راستا دوره‌ها و نشست‌های تخصصی مهدویت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ مهدویت در دو مناسبت سال یعنی ۹ ربیع‌الاول(آغاز امامت امام عصر) و نیمه شعبان، برنامه‌های فرهنگی و در طول سال برنامه‌های آموزشی برگزار می‌شود که در یک سال گذشته برنامه‌های خوبی اجرا شد و برگزاری دوره تربیت مربی مهدویت در مقطع مهد و پیش‌دبستانی از جمله آن‌ها بوده است.

رنجبر با اشاره برگزاری نشست‌های مهدویت ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد کرمان، گفت: برگزاری نزدیک به ۲۵ جلسه برنامه‌ریزی شورای مهدویت، برپایی نمایشگاه کتاب مهدوی در ادارات شهر کرمان، برگزاری دوره آموزشی حکومت مهدوی و وظایف منتظران، تهیه برنامه‌های مهدوی در رسانه ملی، انتخاب رابط در ۲۰ شهرستان استان، اجرای برنامه‌های معرفتی برای کودکان در نماز جمعه، برپایی جلسات هم‌اندیشی فعالان مهدوی استان وغیره از جمله اقدامات یک سال گذشته بنیاد مهدی موعود(عج) در کرمان بوده است.

معاون فرهنگ و آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در ادامه به تشریح برنامه‌های نیمه شعبان پرداخت و گفت: برنامه‌های بنیاد در نیمه شعبان حول محور محتوایی و معرفتی برگزار می‌شود و در این راستا یکی از اقدامات تهیه ۳ هزار بروشور با موضوعات اوصاف یاران امام زمان(عج)، آئین احیا نیمه شعبان و بیانات مقام معظم رهبری در مورد نیمه شعبان و امام زمان بود.

وی افزود: تهیه اینفوگرافی‌های متعدد، تهیه پوستر‌های ۱۲ گام در مورد آموزه‌های مهدوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، تهیه پوستر شهید سلیمانی الگوی منتظران و پوستر‌های شهری و کلیپ‌های کوتاه مهدوی در دو قالب با عنوان جستجوی خورشید و میعادگاه منتظران از جمله برنامه‌های محتوایی بنیاد برای بزرگداشت نیمه شعبان است.

رنجبر برگزاری جشنواره خانواده و سبک زندگی مهدوی را نیز از جمله برنامه‌های بنیاد مهدویت دانست که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل شد.

انتهای پیام