صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۶۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۸

استاندار فارس از برگزاری نمایشگاه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس عصر جمعه، 12 فروردین در جمع نمازگزاران با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان به بیان نکاتی درباره اهمیت این ماه عظیم پرداخت و گفت: رمضان بهار قرآن است لذا در این ماه باید توجه ویژه‌ای به فعالیت‌ها و محافل قرآنی شود.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآن و توجه به گسترش فضای قرآنی در استان در ماه مبارک رمضان گفت: قرار شده است که در نمایشگاه بین‌المللی استان فارس یک نمایشگاه پررنگ قرآنی برگزار شود.

ایمانیه با بیان اینکه باید تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای فضاسازی برای ماه مبارک رمضان به کار گیریم تا رنگ و بوی شهر متناسب با این ماه عظیم خدا باشد، گفت: ۴۱۰ گروه جهادی در قالب ۵ هزار جوان زیر نظر بسیج سازندگی در ایام نوروز مشغول خدمت به مردم بودند و فعالیت‌های قابل توجه انجام دادند که از این ظرفیت در کنار پایگاه‌ مقاومت مساجد و اصناف باید استفاده کرد تا فضای استان متفاوت شود..

استاندار فارس در عین حال با ذکر این نکته که متناسب بودن فضاها با ماه مبارک رمضان دغدغه افراد بسیاری است، گفت: البته ما نمی‌خواهیم فضای حاکمیتی باشد باید فضای فرهنگی حاکم باشد یعنی ۹۹ درصد کار باید به صورت فرهنگی انجام شود.

وی خواستار احیای سنت حسنه افطاری دادن در مساجد شد و گفت: افطاری دادن سنت حسنه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و همچنین رهبر معظم انقلاب است که همگی بر این قضیه تأکید دارند لذا باید افطاری‌های ساده در مساجد رونق گیرند.

ایمانیه با تأکید بر اینکه افطاری‌های ساده نباید به دستگاه دولتی وصل شوند چون اگر مردمی باشد، ماندگار است، مثال این قضیه را موکب‌های اربعینی دانست و گفت: مردم همچنان اعتقاد عمیقی در امور دینی دارند.

استاندار فارس همچنین بر ضرورت توجه به صله رحم در ماه رمضان تأکید کرد و افزود: با همکاری صدا و سیما و استفاده از فضای مجازی یکی از روزهای ماه مبارک را برای صله رحم تبلیغ کنید تا مردم به دید و بازدید اقوام و خویشاوندان بپردازند و در سطح بالاتر از یکدیگر گره‌گشایی کنند.

 وی با بیان اینکه در این ماه یک روز هم برای بزرگداشت یتیم قرار داده شود، تاکید کرد: اکرام ایتام در این ماه برجسته‌تر باشد و در کنار آن بزرگداشت کودکان و سالمندان در این ماه مورد توجه باشد همچنان می‌توان بزرگداشت بزرگان و پیشکسوتان استان را در یکی از روزهای ماه مبارک انجام داد.

انتهای پیام