صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۴۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
حجت‌الاسلام قاضی عسگر:

تولیت جدید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مواردی که مقام معظم رهبری در حکمشان مرقوم فرموده‌اند را به عنوان اولویت تعیین می‌کنیم تا این آستان مقدس به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در استان تهران شناخته شود. 

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، نخستین جلسه شورای معاونین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی با تولیت جدید این آستان مقدس، سه شنبه 16 فروردین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، تولیت جدید این آستان مقدس در این نشست که مدیران کل بخش های مختلف آستان مقدس نیز حضور داشتند، گفت: مواردی که مقام معظم رهبری در حکمشان مرقوم فرموده‌اند را به عنوان اولویت تعیین می‌کنیم تا این آستان مقدس به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در استان تهران شناخته شود. 

وی، احترام به زائران را از امور بسیار مهم دانست و گفت: هرکسی که اینجا می‌آید، از هر طبقه و سطح اجتماعی و حتی اتباع غیر ایرانی بدون هیچ تفاوتی، خدام حرم و مسئولان انتظامات باید نسبت به آن‌ها برخورد مهربانانه و ادب اسلامی داشته باشند و همه را به دیده احترام و تکریم و ادب ببینیم و حتی اگر برخورد ناشایستی هم صورت گرفت، آن را نادیده گرفته و مقابله به مثل نکنیم.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر گفت: بنای من بر این است که کارهای گذشته را با قوت و قدرت ادامه دهم و اگر در مواردی نیاز به حمایت بیشتر باشد، برای اینکه کارها به حد کمال برسد از هیچ تلاشی دریغ ننمایم.

وی افزود: در گذشته وقتی کاری به من محول می‌شد سعی می‌کردم کاری در حاشیه آن نپذیرم و توقع من هم از سایر عزیزان این است که تمام‌وقت و با قدرت کارها را دنبال و به نتیجه برسانند.

تولیت جدید آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در خصوص اهمیت انضباط اداری و انضباط مالی و بهره‌وری مناسب از همه ظرفیت‌ها و امکانات، تذکرات لازم را ارائه کرد و گفت: این‌ها حساسیت های من است و توقع دارم، اهتمام همکارانم هم نسبت به دقت در انضباط اداری و مالی قابل مشاهده باشد.

وی گفت: من همیشه در دسترس مردم و همکارانم بوده‌ام و الان هم هستم و از هرگونه انتقاد و پیشنهاد استقبال می‌کنم و انتظار دارم همین رویه با صفا و صمیمیت و سربلندی در سایر بخش‌های مجموعه هم ادامه یابد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با گرامی داشت یاد و خاطره آیت‌الله محمدی ری شهری، گفتند: از این شخصیت بی نظیر بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، جز خوبی دیده نشد و کارهای بزرگی در بخش‌های مختلف به دست ایشان انجام شد.

وی افزود: کارهایی که توسط ایشان انجام شد، منشأ تحولات فراوانی مانند آنچه در حوزه علوم حدیث انجام و نیروهای لایقی تربیت شدند و نیز دانشگاه قرآن و حدیث و موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث که دانشجویان آن‌ها توانستند کرسی تدریس دانشگاه‌های مهم کشور را در اختیار بگیرند، شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در کنار همه این‌ها، تهجد ایشان و انس شان با قرآن و ادعیه و حالات مختلفی که از ایشان در سفر دیدم، همه بیانگر آن است که شخصیت کم‌نظیر و بسیار ارزشمندی را از دست دادیم.

انتهای پیام