صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۲۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
اولویت‌های قرآنی سال ۱۴۰۱/ ۹

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اولویت‌های قرآنی در سال ۱۴۰۱ گفت: اگر بخواهیم فعالیت‌های قرآنی اثرگذار باشد و تأثیراتشان را در جامعه و استان ببینیم، مهم‌ترین هدفی که باید پیش رو بگذاریم انسجام میان مجموعه‌های قرآنی است.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اولویت‌های قرآنی در سال 1401 گفت: اگر بخواهیم کارهای قرآنی اثرگذار باشند و تأثیراتشان را در جامعه و استان ببینیم نه فقط در جامعه قرآنی، مهم‌ترین هدفی که باید پیش رو بگذاریم، انسجام میان مجموعه‌های قرآنی است.

وی افزود: تجربه‌ای که طی دو سه ماه اخیر داشتیم از قبیل شناسایی مربیان حفظ قرآن، تجربیات موفقی بوده است که در قالب این تجربیات مجمع و شورایی تشکیل شد و در این ماه‌ها برنامه‌های خوب قرآنی در استان رقم خورد.

موسوی با بیان اینکه انسجام مجموعه‌های قرآنی استان در ماه رمضان بیشتر و قوی‌تر شد، گفت: بعد از دو سه سال فعالیت‌های قرآنی که کمرنگ شده بودند، این فعالیت‌ها جدی و قوی‌تر شدند لذا اگر اولویت سال جاری را بر همین مبنا قرار دهیم تا ساماندهی نسبت به وضعیت شورای قرآنی استان داشته و انسجام‌بخشی در فعالیت‌ها داشته باشیم، قطعاً فعالیت‌های قرآنی هم در سطح استان تأثیرگذارتر، چشمگیرتر و ملموس‌تر خواهند بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: این مجموعه در قالب شورای عالی قرآن یا شورای قرآن و عترت استان یا هر نامی که بخواهد داشته باشد، باید فعالیت کند؛ مهم این است که واقعاً عملیاتی باشد نه فقط نامی داشته باشد. متأسفانه در گذشته تشکیلاتی انجام می‌شد ولی خروجی نداشتند و تصمیم مهمی از آن‌ها بیرون نمی‌آمد اما دو سه ماه اخیر چند مجموعه قرآنی استان کنار هم قرار گرفتند که تأثیر این هم‌افزایی‌ها مشخص شد.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان جاری بیش از 60 محفل انس با قرآن با هم‌افزایی مجموعه‌های قرآنی در سطح استان برپا شده است که 30 محفل آن با تلاوت قاریان بین‌المللی بوده است و از این تعداد 20 محفل با تولی‌گری اداره اوقاف و 10 محفل به صورت مردمی برپا شده است که واقعاً اتفاق کم‌نظیری در استان بوده است.

موسوی تصریح کرد: اگر مجموعه‌های قرآنی کنار هم قرار بگیرند، می‌توانند تصمیمات مهمی بگیرند و قطعاً یکی از اتفاقاتی که در استان نیاز است با همکاری همه مجموعه‌ها رقم خورد توجه به استعدادهای موجود در استان است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، استعدادیابی و پرورش استعدادهای قرآنی در استان را منوط به همکاری دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: وقتی دستگاه‌های مختلف کنار هم قرار بگیرند، قطعاً بستر لازم برای رشد استعدادهای قرآنی و فعالیت‌های گروهی آنان فراهم می‌شود که این مسئله هم تنها با هم‌افزایی دستگاه‌ها رخ خواهد داد.

انتهای پیام