صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

مراسم اختتامیه و معرفی برترین‌های جشنواره آوای نور(مجازی) در نمایشگاه قرآن برگزار و پنج گروه برتر در بخش اصلی و سه گروه برتر بخش جانبی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایکنا از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم، مراسم اختتامیه جشنواره آوای نور(مجازی)، چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه در نمایشگاه قرآن برگزار و برندگان این دوره از جشنواره معرفی شدند. 

اولین دوره از جشنواره آوای نور، یادبود قاری قرآن و هنرمند برجسته نغمات دینی زنده‌یاد حسن صفری در دو بخش اصلی با موضوع قرآن، مناجات و ادعیه و بخش جنبی با موضوع مناسبت‌های ماه مبارک رمضان برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره رحیم قربانی، مدیر بخش آواها و نغمات قرآنی نمایشگاه قرآن طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حسن صفری، گفت: در عرصه تواشیح کمتر گروهی در کشور است که از خدمات مرحوم صفری بهره نبرده باشد؛ همه ما مدیون ایشان هستیم.

گزارش تصویری مراسم اختتامیه جشنواره آوای نور

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم نهادهای قرآنی برای بزرگداشت مرحوم صفری کار ویژه‌‌ و گسترده‌ای انجام دهند، اما به غیر از گروه‌های تواشیح سایر نهادهای قرآنی برنامه‌ای برای بزرگداشت ایشان نداشتند.

قربانی با اشاره به اینکه مرحوم صفری در تهیه بیش از دو هزار اثر مدیحه‌سرایی، نغمه‌های قرآنی و حتی ضبط قرآن برخی از اساتید نقش داشته است، گفت: کمتر کسی در عرصه قرآنی چنین خدمات ارزنده‌ای انجام داده است. مرحوم صفری به اندازه چندین نهاد دولتی در عرصه نغمات قرآنی خدمت انجام داده است.

وی ادامه داد: ما وظیفه خودمان دانستیم خدمات مرحوم صفری را ارج نهیم به همین دلیل پیشنهاد شد جشنواره‌ای به یاد ایشان بنا نهاده شود و هر ساله گروه‌های تواشیح مسابقه‌ای را در نمایشگاه قرآن برگزار کنند. بر همین اساس نیز مقرر شد بخش آواها و نغمات قرآنی در نمایشگاه قرآن راه‌اندازی شود.

قربانی اعلام کرد: در پی فراخوان جشنواره آوای نور 85 اثر به دبیرخانه ارسال و طی دو مرحله داوری شد، در نهایت 15 اثر به فینال راه یافتند که امروز مرحله نهایی آن با حضور اساتید برگزار شد. 

وی افزود: در بخش اصلی پنج گروه و در بخش جنبی سه گروه برگزیده و معرفی شدند. 

به گزارش ایکنا در بخش جنبی گروه محراب تهران رتبه اول، گروه آوای وصال یزد رتبه دوم و گروه بشری تهران رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش اصلی نیز پنج گروه برتر به ترتیب گروه‌های محراب، ذکر، انوارالمهدی، سبحان و دانشگاه امام صادق(ع) معرفی شدند.

انتهای پیام