صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه باید اخلاق اقتصاد مقاومتی که همان قناعت و صبر تا رسیدن به هدف است در جامعه توسعه دهیم، گفت: شعارهای اصیل انقلاب اسلامی را باید در نسل‌های آینده تبلیغ کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 13 اردیبهشت در خطبه‌های نماز عید فطر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به نامگذاری سال به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این عناوین برای نیازی است که در جامعه وجود دارد و علت نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب، نیاز اجتماعی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را که رهبری مطالبه کردند به وجود آوریم و ترویج دهیم، افزود: در این فرهنگ وظیفه فرد با جمع متفاوت است رویکرد عمومی باید به سمت تولید و اشتغال باشد، اما رویکرد فردی بر مبنای زهد و قناعت باشد.

وی تصریح کرد: یک اصل مربوط به وظایف دینی و اجتماعی است برای اینکه همه تلاش کنیم تا تولید افزایش یابد و سرمایه‌ها در راستای تولید هزینه شود، اما برخی سرمایه خود را در راه‌های قاچاق به کار می‌اندازند یا پولشان را به بانک گذاشته؛ این‌ها خدمتی به کشور و ملت نکردند اگر همین پول را ولو با خطر و مشکلاتش به تولید بیندازند این خدمت است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه تلاش کنیم تولید را به عنوان یک وظیفه ملی و اجتماعی رشد دهیم، افزود: اخلاقیاتی که به ضرر خودمان و اقتصاد مقاومتی است کنار بگذاریم و مسئولانی که نظارت می‌کنند از احتکار جلوگیری کنند، چون اگر احتکار باشد ظلم به مردم است و اقدامات دولت نیز به نتیجه نمی‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینکه حرص زدن انسان را به گناه می‌اندازد، گفت: حریص نباشیم، عاقلانه فکر کنیم، باید دانش پشتیبان اقدام باشد همانگونه که رهبری فرمودند اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

وی با بیان اینکه قناعت یک صفت خوب است، اما از این صفت خوب کم گفته می‌شود، افزود: باید تولید افزایش پیدا کند، اما شخصا باید انسان‌های قانع باشیم، گاهی اشتباه می‌کنیم افزایش تولید منافی قناعت نیست بدون قناعت انسان احساس آرامش و راحتی نمی‌کند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید اخلاق اقتصاد مقاومتی که همان قناعت و صبر تا رسیدن به هدف است در جامعه توسعه دهیم، گفت: شعارهای اصیل انقلاب اسلامی را باید در نسل‌های آینده تبلیغ کنیم و روز عید فطر به خودمان یادآور شویم که اگر می‌خواهیم به آرامش برسیم باید قناعت را فرهنگ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه روی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در استان فارس باید کار ویژه انجام شود، افزود: بناست که این فرهنگ را در نقشه مهندسی فرهنگی رواج دهیم تا استان فارس در این زمینه ویژه باشد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: عید فطر، عید کسانی است که عبادات ماه رمضان را انجام داده‌اند و حاصل عبادات خود را در این عید دریافت می‌کنند.

آیت‌الله دژکام، مهربانی و غفران را از صفات باری‌تعالی دانست و افزود: اگر در ماه مبارک رمضان کوتاهی در عبادات شده تا فرصت هست باید جبران کنیم.

انتهای پیام