صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۴۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴

حزب محافظه‌کار بریتانیا اعلام کرد که یکی از اعضای خود را به دلیل توئیت‌های توهین‌آمیز و نژاد پرستانه که عمدتا مسلمانان و مهاجران را هدف قرار داده بود، از عضویت در این حزب تعلیق کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Enfield Dispatch، حزب محافظه‌کار  در انفیلد تأیید کرد که استفان آنتونی ساوا(Stephen Antony Savva)، نامزد انتخاباتی این حزب در بخش بریمزداون، به دنبال گزارش‌هایی از توئیت‌های توهین‌آمیز از عضویت در حزب تعلیق شده و تحقیقات در مورد این موضوع در حال انجام است.

این پست‌ها که در سال‌های 2017 و 2018 در توئیتر منتشر شد، توسط گروه ملی مبارزه با نژادپرستی Hope Not Hate فاش شد. حساب ساوا از آن زمان قفل شده تا فقط دنبال کنندگان تایید شده او بتوانند پست‌های او را ببینند.

در یکی از توییت‌های حساب استفان آمده است: در مورد حذف همه مهاجران چطور؟ آیا این فوق العاده نخواهد بود؟ فقط به تمام خانه‌هایی فکر کنید که ناگهان در دسترس قرار می گیرند؟ آن همه مدرسه؟

در پاسخی از حساب ساوا به مقاله‌ای درباره نادیا حسین سرآشپز تلویزیونی که نشان می‌دهد او در رسانه‌های اجتماعی مورد آزار اسلام‌هراسانه است، آمده است: به‌عنوان یک غربی، او نباید روسری بپوشد. اگر او بیشتر ادغام می‌شد، هیچ آزاری نمی‌دید.

موضوع دیگر، شامل اظهاراتی بود مبنی بر اینکه برقع لباس معمولی بریتانیا نیست و افزود: آن لباس‌هایی که مردان مسلمان می‌پوشند نیز (لباس)نیستند‌.

در پست بعدی آمده است که ساوا معتقد است کسانی که به اندازه کافی از امتیاز کافی برای آمدن و زندگی در اینجا برخوردارند، باید به روش ما زندگی کنند. خنده دار لباس پوشیدن را کنار بگذارند.

در پستی که در حساب توئیتر انفیلد محافظه‌کاران در روز شنبه، 30 آوریل منتشر شد، آمده است: محافظه‌کاران انفیلد می‌توانند تأیید کنند که آقای ساوا پس از گزارش‌هایی مبنی بر توئیت‌های توهین‌آمیز از عضویت در حزب تعلیق شده است. ما در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم و گزارش هایی از این قبیل را بسیار جدی می‌گیریم.

انتهای پیام