صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی گفت: دانشگاه باید پژوهش محور باشد زیرا با ارتقا علمی و پژوهشی کشور پیشرفت می‌کند و تعریف جایگاه علمی در سطح بین‌المللی، منطقه، کشور و استان نیز به ارتقای علمی دانشگاه و پرورش افراد متخصص به علوم کمک شایانی می‌کند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سجاد بیگی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 17 اردیبهشت در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دانشگاه مرکز تحول علمی، معنوی، اخلاقی، فرهنگی و جامعه بوده و دانشگاه مرکز و منبعی برای تربیت نیروهای متخصص و تحویل آن‌ها به جامعه است و در این جایگاه که در بین همه سازمان و ادارات و هر قشری که تلاش  و کار می‌کند به دانشگاه مرتبط می‌شود.

حجت‌الاسلام بیگی بیان کرد: نیروی انسانی اگر تربیت شایسته داشته باشد تحول جامعه سریع‌تر اتفاق می‌افتد، همان‌گونه که نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب دست دانشگاهیان با همکاری روحانیون بوده و آغاز و محل تحول و روشنگری دانشگاه بود، تولیدکننده علوم مورد نیاز جامعه و استقلالی که داریم به برکت پژوهش‌ و تلاش‌های دانشگاهیان بوده است.

وی افزود: دانشگاه به معنای واقعی اعم از تجهیرات نظامی، پزشکی مهندسی و سایر علوم که حرفی برای گفتن در مقابل استکبار جهانی و سایر کشورها از سوی دانشگاه است که به برکت نظام علم تولید شده و لازمه تحول پژوهش‌های مختلقی در زمینه شکل‌گیری دانشگاه اسلامی مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد که از اهمیت دادن به پژوهش حاصل می‌شود و باید رئیس دانشگاه‌ها به آن توجه کنند زیرا از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری محسوب می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دانشگاه باید پژوهش محور باشد زیرا با ارتقا علمی و پژوهشی کشور پیشرفت می‌کند و تعریف جایگاه علمی در سطح بین‌المللی، منطقه، کشور و استان نیز به ارتقای علمی دانشگاه و پرورش افراد متخصص به علوم کمک شایانی می‌کند.

وی ادامه داد: باید اساتید و ریاست دانشگاه با ریشه‌یابی مشکلات و استفاده از ظرفیت و تفکرات ناب اساتید و استعداد دانشجویان نقشه راهی برای برون رفت از آن‌ها تعیین کنند و از وظایف اصلی رئیس دانشگاه مدیریت‌های مهم او، مدیریت علمی و فرهنگی دانشگاه است، امروزه دشمن اعتقادات، باورها، اصول، غیرت و فرهنگ ما را مورد هجمه قرار داده است.

حجت‌الاسلام بیگی عنوان کرد: دشمنان مناق از درون و دشمنان بیرون از کشور امید جوانان را نشانه گرفته و ما با نگاهی مختصر به جنگ تحمیلی می‌توانیم جوانانی غیور و شهادت طلب تربیت کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: اگر به خدا تگیه و توکل کنیم و طبق فرمایشات و اصوا امامین انقلاب پیش رویم قوی‌تر شده و مشکلات ما برطرف خواهد شد؛ از همه جای جهان دست به دست هم دادند و با سیاه نمایی دستاورد و نعمت‌های نظام را زیر سوال می‌برند و برای مقابله با این اتفاق بیانیه گام دوم حضرت آقا باید توسط اساتید برای جوانان تبیین و به جهاد تبیین توجه ویژه‌ای شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ایجاد اخلاق و معنویت در دانشگاه بسیار مهم است و برای ایجاد نشاط و تحرک دانشگاه کاری نکردیم و در این زمینه نیاز است فعالیت بیشتری صورت گیرد و باید در کنار برنامه‌های فرهنگی، در زمینه ایجاد نشاط در بین حوانان ک مطالبه مقام  معظم رهبری و نبی خدا(ص) بوده توجه شود و ایجاد یادمان یک شهیدگمنام در دانشگاه نیز ایده خوبی است که پیشنهاد می‎‌شود عملیاتی شود.

انتهای پیام