صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم اهتمام بیشتر نسبت به موضوع عفاف و حجاب، گفت: نیروی انتظامی مجموعه‌ای است که اقدامات بسیاری در زمینه عفاف و حجاب انجام داده و تلاش بسیاری برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب جامعه داشته است.

سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باور‌های دینی در جامعه، اظهار کرد: این امر نیازمند برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فردی، خانواده و جامعه است که نیازمند نگاهی عمیق، ضروری و اساسی نسبت به این موضوع است.

وی مسئله حجاب را به ویژه در سال‌های اخیر دغدغه مسئولان دانست و افزود: راه‌های گسترش عفاف و حجاب در جامعه از مصوبات شورای عالی فرهنگی است و هرکس به فراخور وظایف خود در این زمینه تلاش می‌کند.

جاویدان با بیان اینکه نیروی انتظامی مجموعه‌ای است که اقدامات بسیاری در زمینه عفاف و حجاب انجام داده و تلاش بسیاری برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب جامعه داشته است، تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب و فعالیت‌های انجام گرفته در این خصوص باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از اولیت‌های برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان سعی در کمرنگ کردن موضوع عفاف و حجاب در جامعه دارند که باید برای آن برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوعی است که تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی باید در مسیر وظایف و مأموریت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

جاویدان افزود: امروز انواع برنامه‌های مختلف برای ترویج بی‌حجابی وجود دارد که نیاز است تا مردم و مسئولان نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشته باشند.

وی در پایان به اشاره به تأثیرات حجاب و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: مسئله بدحجابی آسیبی مشهود در جامعه است که نه تنها افراد بی‌حجاب بلکه تمام اعضای جامعه را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام