صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۶۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
امام جمعه موقت بندرعباس:

امام جمعه موقت بندرعباس با تأکید بر اینکه مسئولان قضایی به صورت جدی با احتکار برخورد کنند و اجازه ندهند کمبود ارزاق عمومی در جامعه رخ دهد، گفت: مسئولان مراقب قول‌های خود به مردم باشید و تا مبادا به دلسردی و اعتراض کشیده شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام عطاالله میرزاده، امام جمعه موقت بندرعباس، ظهر امروز، 23 اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، با اشاره به خبر بستری شدن نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بیمارستان، اظهار کرد: وضعیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی‌زاده مساعد است و مختصر کسالتی داشته‌اند که سلامتی ایشان به دست آمده و از پیگیری‌های مردم برای اطلاع از احوال ایشان بسیار قدردان هستند.

وی در ادامه با اشاره به نظر حجت‌الاسلام عبادی‌زاده درباره امامان جمعه موقت، عنوان کرد: ایشان 3 نفر از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشی از روحانیون پیشکسوت استان و از مبارزان پیش از انقلاب، حجت‌الاسلام رئیسی از روحانیون متخلق و متدین و شاغل در سپاه و بنده را به عنوان امام جمعه موقت بندرعباس مأمور کرده‌اند که در زمانی که خودشان حضور ندارند، نماز جمعه را اقامه کنیم.

میرزاده با اشاره به پیگیری‌های مستمر نماینده ولی‌فقیه در استان برای رفع مشکلات مردم در دیدار با مسئولان و حضور او در میدان، تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی‌زاده در طول هفته پیگیری‌های متعددی داشته‌اند و گاه زمان برای بیان آن‌ها در نماز جمعه وجود ندارد و لذا انتظار خطبه‌های سفارشی از امام جمعه را نمی‌توان داشت که برخی پس از نماز توقع طرح برخی از مسائل و یا عدم طرح برخی از مسائل را دارند که باید مواظب بوده و اعتماد داشته باشیم.

امام جمعه موقت بندرعباس بیان کرد: ما در ایام سالگرد جنگ احد قرار داریم و آیات مختلفی در قرآن درباره این جنگ وجود دارد که خدای منان در سوره آل‌عمران می‌فرماید که وقتی جنگ بدر اتفاق افتاد، برخی نتوانستند در آن جنگ حضور داشته باشند و از فیوضات حضور در کنار رسول خدا(ص) در این جهاد بهره‌مند شوند، لذا پس از آن آوردگاه احد رخ داد و آن‌هایی که مخلصانه در کنار رسول خدا(ص) بودند به سعادت رسیدند اما برخی که در حسرت جنگ کنار ایشان بودند، باز در این جنگ در کنار رسول‌الله(ص) حضور نیافتند و این امتحانی برای ملت آن زمانه بود.

میرزاده در تطبیق تاریخی آن دوران با شرایط حاضر، تصریح کرد: برخی از مسلمانان در آن زمان خیال می‌کردند که صرف داشتن ایمان در وجود آدمی برای جهاد کفایت می‌کند اما ایمان اگرچه رکن است اما کفایت نمی‌کند بلکه در کنار ایمان باید دشمن‌شناسی و حرف‌شنوی از رهبر نیز وجود داشته باشد و لذا آن زمان است که ایمان راهگشا است و مدد الهی به کار می‌آید.

امام جمعه موقت بندرعباس با تأکید بر اینکه محاسبات دشمن را نباید دست‌کم گرفت، خاطرنشان کرد: خدا وعده خویش در تحقق پیروزی مؤمنان را محقق خواهد کرد اما لازمه آن توجه به فرمان رهبر و ایمان و اعتقاد به راه حق است.

وی خطاب به مسئولان استانی گفت: صرف اینکه ما بگوییم فلانی نیروی انقلابی است و مسؤولیت مهمی را بدون دانش کافی و تجربه لازم و دقت در امر و تعامل به وی بسپاریم و از او در دولت انقلابی استفاده کنیم و امیدوار به حل مشکلات باشیم یک خیال خام است و خداوند نیز در قرآن می‌گوید که کار را در عین ایمان به کاردان بسپارید.

میرزاده تصریح کرد: سالانه حدود 20 میلیارد دلار به گفته مسئولان برای یارانه به کالاهای اساسی اختصاص می‌یافته ولی این یارانه به دست مردم نمی‌رسیده است و بخش بزرگی از این پول که از جیب خود مردم اختصاص می‌یافته، عملاً صرف قاچاق کالاها و ... می‌شده است. در لب مرز ایران و ترکیه هر گونی آرد 600 هزار تومان است و آردی که از جیب مردم ایران خریداری شده به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

وی نظارت بر فرآیند اختصاص یارانه را امری لازم دانست و تأکید کرد: باید رویه‌ها را درست کرد چراکه گاهی ناظران نیز دچار فساد می‌شوند و اگرچه ناظران سالم و خوبی داریم اما گاهی ریشه برخی مفاسد به عملکرد ضعیف ناظران بازمی‌گردد.

امام جمعه موقت بندرعباس از دولت خواست تا در این جراحی اقتصادی، مراقبت‌های لازم را داشته و حواشی و تبعات اجرای این طرح تحولی را زیر نظر داشته باشد، چراکه این کار محصول یک کار علمی دقیق و فنی است و همه مراقبت کنیم و به دولت فرصت دهیم تا بتواند بر شرایط فائق آید.

میرزاده از رئیس‌کل دادگستری، دادستان و دیگر مسئولان قضایی خواست تا با احتکار به طور جدی برخورد شود و اجازه ندهند که کمبود ارزاق عمومی در جامعه رخ دهد و آنچه مایحتاج مردم است به درستی به دست مردم برسد.

وی از برگزاری جلسات شورای اداری استان در مناطق مختلف نیز تقدیر کرد و افزود: مراقب قول‌های خود به مردم باشید و تا مبادا به دلسردی و اعتراض کشیده شود. همچنین مسئولان در زندگی و رفتار خود حتماً قناعت را در نظر بگیرید و اگر تا شهری برای جلسه می‌روید انبوهی از خودروهای متعدد را به حرکت درنیاورید و چه اشکالی دارد که چند مسئول با یک خودرو به جلسه بروند.

میرزاده در پایان یادآور شد: بسیاری از سفرهای مسئولان به تهران نیز ضرورت ندارد و باید مسئولان گاه با ویدیوکنفرانس امورشان را با مرکز هماهنگ و از سفرهای زائد به تهران پرهیز کنند تا هزینه سنگین بلیت هواپیما و اسکان بر ادارات تحمیل نشود.

انتهای پیام