صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۶۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از حضور 83 نفر در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم خبر داد.

سید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه  آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم روز گذشته، ۲۳ اردیبهشت، ساعت ۱۰ صبح با حضور تعداد ۸۳ نفر از حافظان قرآن کریم در محل دانشگاه علوم قرآنی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم با هدف شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای قرآنی به‌‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان همه ‌ساله در رشته‌های حفظ ۱۰ ، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود که امسال تعداد ۶۰ بانو و ۲۳ آقا در این دوره ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از هزار و 800 نفر در  خراسان شمالی به‌صورت تخصصی در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت دارند، افزود: وجود تنها یک حوزه انتخابیه برای برگزاری آزمون در استان موجب کاهش ثبت نام شرکت کنندگان در این آزمون می‌شود که برای سال آینده به دنبال افزایش حوزه انتخابیه هستیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه استان خراسان شمالی دارای استعداد‌های بسیار درخشانی در زمینه حفظ قرآن کریم است، یادآور شد: به افرادی که در آزمون‌های کتبی و شفاهی حد نصاب نمره لازم را کسب کنند مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم اعطا می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه تا مردادماه سال‌جاری نتایج مرحله اول اعلام می‌شود، تصریح کرد: پایان مرداد و یا اوایل شهریور نیز مرحله دوم این آزمون برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم و با اعطای مدارک هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار شد و مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت‌کنندگان، با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول ‌شدگان اعطا می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان تأکید کرد: سال گذشته 65 نفر در این آزمون از خراسان شمالی شرکت کردند.

انتهای پیام