صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۷۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

دادستان کاشمر گفت: کتاب‌های شهید مرتضی مطهری اساس و بنیان بسیار قوی بر مبنای معارف ناب اسلامی دارد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، غلامرضا طالعی، دادستان کاشمر در نشست مطالعاتی بررسی آثار شهید مطهری و خوانش کتاب آزادی معنوی که شامگاه، 25 اردیبهشت در محل کتابخانه عمومی شهید مدرس(ره) برگزار شد، اظهار کرد: اینکه فردی مثل حضرت امام خمینی(ره) نظرات و دیدگاه‌های خود را با وسواس و دقت بیان می‌کنند اعلام کرده‌اند کتاب‌های شهید مطهری بدون استثنا خوب و مفید هستند و این نشان‌دهنده جایگاه رفیع استاد مطهری و کتاب‌های وی است.

وی در سخنانی به بررسی آثار شهید مطهری و دسته‌بندی کتاب‌های وی پرداخت و بیان کرد: کتاب‌های شهید مطهری اساس و بنیان بسیار قوی بر مبنای معارف ناب اسلامی دارد و لذا همچنان مورد استفاده محققان، دانشجویان و متفکران است.

دادستان کاشمر با توصیه به شرکت‌کنندگان برای ایجاد حلقه‌های مطالعاتی به منظور مطالعه آثار شهید مطهری ادامه داد: اگر کسی یک دوره کامل کتاب‌های شهید مطهری را با دقت مطالعه کند از بسیاری منابع دیگر بی‌نیاز می‌شود و شاکله فکری او بسیار محکم، مستدل و منطقی شکل می‌گیرد، لذا شایسته است برگزاری سیر مطالعاتی آثار استاد مطهری در دستور کار قرار بگیرد.

محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در این مراسم با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر و مشاهیر در دستور کار مجموعه کتابخانه‌های عمومی کاشمر است، گفت: شهید مطهری یکی از استوانه‌های فکری انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی قبل از آن که یک انقلاب سیاسی و حتی اجتماعی باشد یک انقلاب فکری و فرهنگی بود و یکی از مهمترین اشخاصی که در تحقق این انقلاب فکری و فرهنگی نقش داشت استاد شهید مرتضی مطهری است.

فیض عارفی افزود: شهید مطهری با آثار خود توانست زمینه فکری لازم برای تحقق انقلاب اسلامی را در سال 57 فراهم کند و امروزه نیز آثار و کتاب‌های ایشان همچنان مورد استفاده در زمینه پاسخگویی به شبهات و نشر معارف اصیل اسلامی است.

دادستان کاشمر در این نشست به معرفی و خوانش کتاب آزادی معنوی پرداخت و فصل اول این کتاب با موضوع آزادی معنوی و آزادی اجتماعی را مورد بحث و بررسی با حضار قرار داد.

نشست مطالعاتی بررسی آثار استاد شهید مرتضی مطهری به همراه معرفی و خوانش کتاب آزادی معنوی در کتابخانه عمومی شهید مدرس(ره) کاشمر و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر برگزار شد.

انتهای پیام