صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۷۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس با بیان اینکه فعالان فرهنگی و رسانه‌ای باید جامعه را در مسیر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار دهند، گفت: قانون‌گذار کار خود را کرده است، اکنون باید فعالان فرهنگی وارد میدان عمل شوند.

حسن همتی، نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: همان طوری که برای نهادینه شدن شعار «فرزند کمتر و زندگی کمتر» کار فرهنگی و رسانه‌ای قوی انجام شد، برای تغییر باورهای مردم و حرکت به سوی افزایش نرخ موالید باید رسانه‌های جمعی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که جمعیت از نظر کمی و کیفی یکی از پایه‌های قدرت در هر کشور به شمار می‌رود و این باور از دیرباز تاکنون وجود داشته است، تصریح کرد: با هر زاویه‌ای اعم از  دینی، علمی، اجتماعی و سیاسی که بررسی کنیم، درمی‌یابیم هر تمدن برای بقای خود به جمعیت نیاز دارد و هر کشور در این زمینه سهل‌انگار بوده، در نهایت آسیب‌دیده است.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالان فرهنگی و رسانه‌ای باید جامعه را در مسیر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار داده و به ابهامات و ترس‌های احتمالی خانواده‌ها پاسخ دهند، اضافه کرد: قانون‌گذار کار خود را کرده است، اکنون باید فعالان فرهنگی وارد میدان عمل شوند.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصادی می‌تواند یکی از علل خودداری خانواده‌ها از فرزندآوری باشد، اضافه کرد: حال آنکه قانون برای این موضوع نیز چاره‌اندیشی کرده و مشوق‌ها و تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه چنانچه مردم بپذیرند ازدیاد نسل یک موضوع حیاتی و ضروری برای آینده کشورمان است، بقیه مسائل و موانع را به راحتی می‌توان برطرف کرد، گفت: وظیفه متقاعدسازی و اقناع کردن خانواده‌‌ها به‌خصوص زوج‌های جوان بر عهده رسانه‌ها و اقشار فرهنگی است.

انتهای پیام