صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: حماسه فتح غرورآفرین خرمشهر، باید الگویی برای فتح جبهه‌های دیگر به‌ویژه جبهه اقتصادی باشد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت سالروز حماسه سوم خرداد در شهرستان اردبیل که در سالن شهید «مهدی باکری» فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: سالروز حماسه فتح خرمشهر، از بزرگ‌ترین و پرغرورترین اعیاد ملی مردم ایران محسوب می‌شود و امید است که با الگو گرفتن از این حماسه بزرگ و ماندگار، خرمشهرهای اقتصادی و اجتماعی پیش رو نیز با سربلندی فتح شود و شاهد برگزاری نماز شکری همچون نماز شکر رزمندگان اسلام در مسجد جامع خرمشهر در سراسر میهن علوی باشیم.

وی بیان کرد: ادای دین به شهدا کار آسانی نیست و شهدای ما در امتداد شهدای صدر اسلام و عاشورا قدم برداشتند.

واحد افزود: حماسه فتح غرورآفرین خرمشهر، باید الگویی برای فتح جبهه‌های دیگر و به‌ویژه جبهه اقتصادی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، تأکید کرد: مقابله با دشمن در عرصه اقتصادی، جنگ نوین و اختلال در معیشت مردم با دچار شدن به روزمرگی و تکرار راه‌های قبلی، میسر نمی‌شود و باید با تغییر روش و کار جهادی، بسیجی‌وار وارد میدان شد.

وی با بیان اینکه روحانیت در مقاومت ۳۵ روزه خرمشهر نقش داشته است، افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، رهبری و فرماندهی این مقاومت ۳۵ روزه را یک روحانی بر عهده داشت و اگر شهید حسین شریف را در خرمشهر شهید نمی‌کردند خرمشهر سقوط نمی‌کرد.

واحد ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ پرچمدار مقاومت بود و یکی از مصادیق جهاد تبیین بیان این مناسبت‌ها است و باید مولفه‌ها و آموزه‌های مقاومت و پیروزی برای نسل امروز بیان شود.

این مسئول تصریح کرد: قریب به ۴۰۰۰ شهید طلبه و روحانی در کشور داریم و امروز نهاد‌ها وظیفه دارند جلوه‌های حماسه حضور و نقش شهدای روحانی را با درخششی که در دفاع مقدس، انقلاب و جبهه مقاومت داشتند به نسل امروز و آینده نشان بدهند.

انتهای پیام