صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۸۵۷۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷

مهسا ظهیریان، مدرس کارآفرینی در خصوص اینکه کدام ویژگی‌های شخصیتی کارآفرین را از دیگران متمایز می‌کند، گفت: جهت‌گیری در راستای فرصت‌ها، تمرکز بر فرصت‌ها تا منابع، هدف‌گرایی در دنبال کردن فرصت‌ها، رده‌بندی فرصت‌ها و اعتماد به نفس نشانه‌هایی از یک کارآفرین است. ‌

به گزارش ایکنا از زنجان، مهسا ظهیریان، مدرس کارآفرینی، ظهر امروز، 31 اردیبهشت در دوره آموزشی کارآفرینی و ایده‌پردازی، با اشاره به اینکه ذهن رابط بین انسان و کائنات است، اظهار کرد: نگاه کارآفرینانه نعمتی است که ذهن خلاق محرک آن است.

وی با استناد به تعریف ایده کارآفرینی از زبان کارآفرینان مطرح جهانی، گفت: به تعریف پدر کار آفرینی ایران، کارآفرینی یعنی نوآوری خلق، تولید، جذب و بهره‌برداری از یک ارزش‌افزوده در حوزه اقتصادی و اجتماعی، نوسازی و گسترش محصولات، خدمات و بازارها، توسعه روش‌های جدید تولید و همچنین ایجاد سیستم‌های جدید مدیریت است.

ظهیریان با بیان اینکه کارآفرینی به نوعی یک ارزش‌آفرینی، تفکر، فرهنگ بوده و صرفاً خود اشتغالی نیست، افزود: کارآفرین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق فرآیند ایجاد کسب و کار (کسب و کار خانگی، کسب و کار مجازی، کسب و کار در مغازه یا شرکت یا سازمان) توأم با بسیج منابع و مخاطره مالی و اجتماعی، محصول یا خدمت جدیدی را به بازار عرضه خواهد کرد.

مدرس کارآفرینی موفقیت را تغییر یک موقعیت به موقعیت دیگر دانست و اذعان کرد: هر کسب و کاری سه ویژگی مهم دارد که خلاقیت، نوآوری مستمر و داشتن چشم‌انداز و رویا سه مولفه اصلی آن است.

این مدرس کارآفرینی با بیان اینکه گرایش به خلاقیت، نوآوری از ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان است، اضافه کرد: خلاقیت پیش‌نیار نوآوری است.

ظهیریان در خصوص اینکه کدام ویژگی‌های شخصیتی کارآفرین را از دیگران متمایز می‌کند، تصریح کرد: جهت‌گیری در راستای فرصت‌ها، تمرکز بر فرصت‌ها تا منابع، هدف‌گرایی در دنبال کردن فرصت‌ها، رده‌بندی فرصت‌ها و اعتماد به نفس نشانه‌هایی از یک کارآفرین متمایز است. ‌

وی همچنین اعتماد به نفس، عزم، پایمردی را تعهدی خستگی‌ناپذیر برای پیروزی دانست و گفت: عزم غالباً موانعی را از سر راه بر می‌دارد که بسیاری از افراد آن را دست‌نیافتنی می‌دانند.‌

وی با بیان اینکه نیاز به استقلال عاملی است که سبب می‌شود تا کارآفرینان به اهداف و رویاهای خود دست یابید، اظهار کرد: میل به استقلال مانع نمی‌شود که کارآفرین تیم قوی تشکیل ندهد؛ کارآفرینان موفق معمولاً دارای تیم‌های کار آزموده و و دارای انگیزه هستند که آنها را در کنترل، رشد و توسعه پروژه‌های اقتصادی یاری می‌دهند.

مشاور و مدرس کارآفرینی در خصوص دیگر ویژگی‌های کارآفرین موفق، گفت: کارآفرینان تازه کار با نوعی عدم قطعیت مواجهند. تغییرات پیوسته باعث ابهام و تنش در کار و موجب افزایش عدم قطعیت می‌شود. مایه رشد کارآفرینان موفق، هیجان از وجود ابهام است از این رو امنیت شغلی و بازنشستگی معمولا برای آنان معنایی ندارد.

ظهیریان اصلی‌ترین ویژگی شخصیتی کار آفرین را نیاز به موفقیت برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم دو گروهند، دسته‌ای که فرصت‌ها آنها را به چالش می‌خوانند و بر آنند که کارهای دشوار انجام دهند تا به هدفشان برسند و دسته دیگر که بی‌توجه از کنار فرصت‌ها و مسائل می‌گذرند.

انتهای پیام