صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

استاندار قم گفت: مسئولان در طرح نهضت ملی مسکن خانه‌ای بسازند که خودشان حاضر باشند در آن زندگی کنند؛ تسهیل در وضعیت زندگی و آرامش روانی باید اولویت احداث واحدهای مسکونی این طرح در قم باشد.

به گزارش ایکنا از قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در جلسه شورای مسکن که امروز، یکم خردادماه برگزار شد، با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت طرح مسکن مهر در مقابل دید ما قرار دارد، اظهار کرد: ما با مدل ساخت واحدهای مسکونی در پردیسان از نظر تراکم و سایر مدل‌های شهرسازی و معماری مخالف هستیم و لازم است در طرح‌های جدید احداث مسکن مشکلات کنونی تکرار نشود.

وی ادمه داد: طبق آمار و ارزیابی‌های انجام شده سرانه جرم در ساختمان‌های بلندمرتبه و بیش از سه طبقه بسیار بیشتر از ساختمان‌های تا سه طبقه و کمتر است.

شاهچراغی افزود: اصل بحث و رویکرد طرح نهضت ملی مسکن بر رایگان بودن زمین بوده و حرف و حدیث‌های مطرح شده در زمینه ۹۹ ساله شدن صدور اسناد این واحدها در شورای ملی زمین باید حل و فصل شود.

استاندار قم با تأکید بر ضروت کاهش هزینه‌های احداث طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: باید هزینه‌های تمام شده این طرح تا جایی که امکان دارد در پایین‌ترین شکل انجام بگیرد و فشار کمبود اعتبارات به دوش مردم نیفتد.

وی با اشاره به اینکه اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان باید به الگویی در شهرسازی و آرامش زیست شهری با تعریف تمام کاربری‌های مورد نیاز تبدیل شود، گفت: تأمین برق اراضی نهضت ملی مسکن تعهد وزارت نیرو و برق منطقه‌ای تهران است.

استاندار قم با بیان اینکه در صورتی که در فضاهای روباز و غیرمسقف امکان احداث پارکینگ وجود داشته باشد باید این رویه برای کاهش هزینه‌های ساخت و کاهش تراکم دنبال شود، اظهار کرد: ضرورت دارد تا از شرکت تعاونی‌های توانمند برای افزایش جنبه رقابتی و کاهش هزینه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن به شرط داشتن شرایط لازم استفاده شود.

استاندار قم یادآور شد: ادارات و سازمان‌هایی که اراضی دولتی در داخل حریم شهری دارند باید آنها را برای احداث مسکن برای کارکنان خود آماده‌سازی کنند.

انتهای پیام