صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۸۹۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان گفت: امسال ۱۲ کاروان گلستانی در قالب ۹ کاروان اهل‌سنت و ۳ کاروان اهل‌تشیع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام علی اصحابی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان در نشست خادمین فرهنگی اهل‌سنت گلستان در موسم حج در جمع معین و معینه‌های اهل سنت استان گلستان در مرکز اسلامی گلستان، گفت: امسال ۱۲ کاروان گلستانی در قالب ۹ کاروان اهل‌سنت با ظرفیت ۱۶۲۰ نفر و ۳ کاروان تشیع با ظرفیت ۳۵۵ نفر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان با اشاره به اینکه، همه پروازها از فرودگان گرگان و به مقصد مدینه خواهد بود، گفت: همچنین حدود ۱۵ روحانی کاروان، معین و معینه کاوران‌های اهل‌سنت و ۶ روحانی کاروان، معین و معینه کاروان‌های اهل‌تشیع نیز همراه حجاج گلستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گلستان افزود: نشست تخصصی، آموزشی و توجیهی روحانیون و خادمین فرهنگی کاروان‌های حج استان گلستان برای هم‌افزایی و هم‌فکری بیشتر برای ارئه بهتر خدمات فرهنگی به کاروان‌های حج استان گلستان با توجه به نزدیکی ایام حج در سال ۱۴۰۱ بعد از ۲ سال تعطیلی به خاطر شرایط کرونایی تشکیل شد.

حجت‌الاسلام اصحابی افزود: در خلال این برنامه دیداری با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان داشتیم که در این دیدار گزارشی از روند ثبت‌نام زائرین، تعداد کاروان‌ها و نحوه آموزش زائران خدمت آیت‌الله نورمفیدی ارائه شد و ایشان هم در صحبت‌های خود سفارش‌ها و تأکیدات مفیدی برای روحانیون و خادمین فرهنگی استان داشتند.

انتهای پیام