صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۵۹۸۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید بر روی تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کار کنیم، گفت: دولتمردان با عمل خود مروج این فرهنگ باشند و مجلس نیز در عمل انقلابی باشد تا شرایط به گونه‌ای رقم نخورد که طرفداران انقلاب و نظام تضعیف شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی، فرمانده سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) امروز، 5 خردادماه در نخستین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» که در شیراز برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش گفت: این قبیل همایش‌های علمی باید تبدیل به عملی فرهنگی با نتایج با ارزش شود و ما نیز باید از تجارب 1400 ساله ظهور اسلام و تجارب 40 ساله انقلاب استفاده کنیم و روی تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس کار کنیم.

وی تصریح کرد: دولتمردان با عمل خود مروج این فرهنگ باشند و مجلس نیز در عمل انقلابی باشد تا شرایط به گونه‌ای رقم نخورد که طرفداران انقلاب و نظام تضعیف شوند.

ایزدی با تأکید بر اینکه مدارس و دانشگاه‌های ما نیز باید در مسیر تعالی این فرهنگ حرکت کنند و تبلیغ و تبیین جهاد مقدس ما در دوران 8 ساله که به فرموده رهبر انقلاب خودش گنج و بسان یک دانشگاه است برای ما تکلیف شود، گفت: برای نبرد نرم با دشمن نیز آماده شویم زیرا جنگ نرم و شناختی دشمن، امروز روی اذهان ما است.

فرمانده سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه‌های جنگ نبرد دشمن در عصر کنونی گفت: امروز جنگ رسانه‌ای و فضای مجازی بسیار مهم است و دشمن در اتاق فکر خود می‌کوشد که اخلاق و دین را به عنوان دو عامل اصلی برون‌رفت جمهوری اسلامی ما از بحران‌هایی چون جنگ و تحریم از جوانان ایرانی بگیرد و خرافه‌پرستی و جریان‌های انحرافی و بی‌قیدی را جایگزین آن کند.

ایزدی ادامه داد: این مسئله به نحوی بارز است که فرانسیس فوکویاما به عنوان یکی از مشهورترین نظریه‌پردازان معاصر اعتراف کرد که دو چیز انقلاب اسلامی را حفظ کرده که همانا آن دو چیز فرهنگ ایثار حسینی و فرهنگ انتظار مهدوی است و رهبر معظم انقلاب نیز بارها اذعان کردند که ما با تهاجم ترکیبی دشمن مواجه هستیم که فرهنگ و دیانت جامعه ایرانی را نشانه رفته است.

ایزدی در ادامه با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی سیاست و معنویت را با هم پیوند داد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با آشتی دادن سیاست و معنویت با هم، گفتمان جدیدی را به دنیای معاصر عرضه کرد.

وی افزود: در این گفتمان جدیدی که انقلاب اسلامی عرضه کرد، ایثار و شهادت مایه سعادت است و به همین دلیل است که دشمن به دنبال تضعیف این روحیه در میان ملت انقلابی ایران است.

ایزدی، انقلاب اسلامی را تداوم مسیر اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران تداوم مسیری است که ائمه اطهار(ع) در این راه شهید شدند و به یاری خدا پرچم این انقلاب به دست حضرت ولیعصر(عج) خواهد رسید.

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آنچه که علما و بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین رهبر معظم انقلاب پیگیر آن بوده و هستند، آموزه‌های قرآن کریم است که همگی منطبق با فطرت انسان است، گفت: یکی از مظاهر تکامل و اعتلای انسان نسبتش با از خودگذشتگی در مسیر صحیح و الهی است و از این حیث، انسان تکامل یافته یعنی انسانی که وارسته و وابسته به عقیده و ایمان و ایثار و شهادت است و این تکامل شبیه تکامل روح درون جسم است.

وی با اشاره به اشاره قرآن کریم به مسئله جهاد اظهار کرد: اولین مظهر جهاد همانا جهاد اکبر به معنای خودسازی و تهذیب نفس و تقوای درون است که  بالاترین تراز در مکتب پیامبر(ص) است و چنین فردی خود مبنای تغییر در جامعه می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) یک بعثت درونی و یک بعثت بیرونی به ما معرفی کردند، افزود: مقدمه بعثت بیرونی بعثت در درون است و شهدای ما هم این بعثت را طی کرده‌ و به بالاترین مدارج رسیدند و از این روی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نمی‌توان به موارد ظاهری پرداخت و از موارد داخلی و بعثت درونی غافل شد.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور بیان کرد: انسان در بعثت اول که همان درونی است پس از خودسازی، آرمان و جهان‌بینی پیدا می‌کند و سپس در بعثت دوم در راه هدف خود جهاد می‌کند و سپس خود راهیابی کرده و منشا اثر می‌شود.

وی با اشاره به عرفان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تأثیر آن در پیروزی و تداوم مسیر انقلاب گفت: امام عارفی وارسته بود و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در راهی که امام ترسیم کرد گام نهادند و ما نیز امروز برای ترویج و پیشبرد فرهنگ ایثار و شهادت باید همان مسیری را که شهدا رفتند برویم و این مسیر یک مسیر ضروری برای امروز و آینده کشور و سرنوشت انقلاب است.

ایزدی در ادامه به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به ویژه بیان رشادت‌های لشکر 19 فجر و 33 المهدی پرداخت و افزود: دژ شلمچه غیر قابل نفوذ بود و لشکر 57 ابوالفضا و 19 فجر هربار که به این دژ نفوذ ناپذیر یورش می‌بردند با دریایی از موانع روبه‌رو می‌شدند اما رزمندگان ما به ویژه از استان فارس با اخلاص و بعثت درون این دژ را شکستند و به فرموده رهبر معظم انقلاب کاری کردند که شب عملیات‌های ما بسیاری از روسای کشورها و فرماندهان دشمن از نگرانی خواب به چشمشان نمی‌رفت.

وی با یادآوری دلاوری رزمندگان دفاع مقدس فارس از جمله شهدای گرانقدر اعتمادی، دوران، آذرپیکان، رحمانیان، ذوالفقارنسب، جاویدی، استوار و اسکندری گفت: این شهدای بزرگوار از ظرفیت درونی بهره بردند و توانستند دستاوردهای بزرگی را برای ما به ارمغان بیاورند.

انتهای پیام