صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۶۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان پویایی کانون‌های مساجد را عامل اصلی رونق بخشی مساجد خواند و گفت: دولت سیزدهم نگاه اولویت‌دار به مساجد دارد و باید از این ظرفیت در جهت پویایی بیشتر کانون‌های مساجد استفاده کرد.

به گزارش ایکنا از زنجان، امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در نشست صمیمی با مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان خدابنده بر ضرورت رونق‌بخشی به فعالیت کانون‌های مساجد تاکید کرد و گفت: افق دید کانون‌های فرهنگی و هنری فعال‌سازی کانون رسانه، نویسندگی، تئاتر و سرود در ۲۸ باب کانون فرهنگی و هنری در سال‌جاری است.

وی، پویایی کانون‌های مساجد را عامل اصلی رونق‌بخشی مساجد خواند و گفت: دولت سیزدهم نگاه اولویت‌دار به مساجد دارد و باید از این ظرفیت در جهت پویایی بیشتر کانون‌های مساجد استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد نقش موثری در تربیت نیروهای انقلابی دارند، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص تقویت حلقه‌های میانی تاکید داشتند و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز حلقه میانی بین مردم و حاکمیت هستند.

در ادامه محسن اسلامی سرپرست کانون‌های مساجد استان زنجان، تعداد کانون‌های مساجد استان را 382 باب کانون خواند و گفت: از این تعداد ۹۰ باب کانون در شهرستان خدابنده فعالیت می‌کنند.

با اشاره به همراهی یک باب کانون‌های فرهنگی و هنری در بخش سجاس‌رود، یک باب کانون فرهنگی و هنری در بخش گرماب، یک باب کانون فرهنگی و هنری در بخش گل‌تپه و مرکزی و یک باب کانون فرهنگی و هنری در بخش بزینه‌رود در طرح فهماُ گفت: از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد درخواست می‌کنیم تا در طرح فهمای ۱۴۰۱ با اولویت اوقات فراغت ورود جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: برنامه‌های کانون های مساجد در سال‌جاری با محوریت تحکیم بنیان خانواده، هر کانون یک گروه سرود، یک گروه تئاتر، طرح نشاط و تعالی در ۹ محور خواهد بود.

اسلامی در پایان خواستار ارتباط بیشتر کانون‌های مساجد با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمن‌های فرهنگی و هنری شد.

انتهای پیام