صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۶۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

رئیس تبلیغات اسلامی رودان گفت: مبلغ چراغ فروزان هدایت است، زیرا که او با تبلیغ خودش جامعه را روشن کرده و تاریکی‌ها و ظلمات را از آن می‌زداید و چشم‌ها و دل‌ها را به سوی خدا و حق متوجه می‌کند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رودان، امروز، دوم تیرماه، در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، اظهار کرد: از نگاه آیات قرآن و روایات تبلیغ به معنای رساندن حقایق به مردم تعبیر و تبیین شده است و مبلغان راستین کسانی هستند که آنچه را که خداوند به آنان تعلیم کرده و آموخته‌اند، به مردم یاد دهند و تعلیم کنند.

وی ادامه داد: مبلغان تأثیرگذار و راستین با استدلال و انذار و بشارت و موعظه و اندرز و نصیحت و خیرخواهی در دل‌ها و قلب‌ها نفوذ کرده و احکام خدا را ترویج می‌دهند. تبلیغ و اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن ادامه راه انبیاء و مبلغ ادامه‌دهنده راه آنان است و هدف از ارسال رسولان هم تبلیغ و اطلاع‌رسانی بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رودان تصریح کرد: یک مبلغ واقعی و ربانی و مخلص، دقیقاً قدم به جای قدم انبیاء می‌گذارد، منتهی با این تفاوت که پیامبران متصل به وحی هستند و مبلغ دینی این اتصال را ندارد و تنها  ادامه‌دهنده راه آنان است. قرآن بصیر درباره تبلیغ و تبشیر و انذار می‌گوید: «وَ مَا اَرسَلنَاکَ اِلّامُبَشّرِاً وَ نَذِیراً؛ نفرستادم تو را جز برای بشارت به رحمت و انذار و ترس از عذاب الهی».

هاشمی عنوان کرد: مبلغ چراغ فروزان هدایت است، زیرا که او با تبلیغ خودش جامعه را روشن کرده و تاریکی‌ها و ظلمات را از آن می‌زداید و چشم‌ها و دل‌ها را به سوی خدا و حق متوجه می‌کند. وجود یک مبلغ ربانی در جامعه همانند وجود یک پیامبر در میان مردم است. هم چنان‌که وجود پیامبر هم چون خورشید تابان ظلمت‌های جهل و شرک و کفر و نفاق را از افق آسمان روح انسان‌ها می‌زداید.

وی اضافه کرد: مبلغ هم همان نورانیت را به مراتب پایین‌تر دارد، قرآن بصیرت آموز می‌گوید: «یَااَیَّهَاالنَبِیُّ اِنَّااَرسَلنَاکَ شَاهِداً وَ مُبَشِّراًوَ نَذِیراً وَ دَاعِیاًا الَی اللهِ بِاِذنِهِ وَ سِرَاجاًوَ مُنِیراً وَ بشِّرِالمُوُمِنِینَ بِاَنَّ لَهُم مِنَ اللهِ فَضلاً کَبِیراً؛ ای پیامبر! تو را به عنوان گواه و بشارت‌دهنده و انذار کننده فرستادم، تو را دعوت‌کننده به سوی خدا به فرمان و اذن او قرار دادیم، و چراغ روشنی‌بخش، و مؤمنان را بشارت ده که برای آن‌ها از سوی خدا فضل و پاداش بزرگی است».

این مبلغ و کارشناس دینی ادامه داد: گرچه این آیات اوصاف پنج‌گانه پیامبر اسلام(ص) را بیان می‌کند اما از آن جای که خطابات قرآن به عنوان بیان مصداق اکمل، قاعده کلی را بیان می‌کند، یک مبلغ و رساننده حقایق و ارزش‌های دینی باید این خصلت‌ها و مزایا را باید داشته باشد.

هاشمی بیان کرد: یک مبلغ و ادامه‌دهنده راه پیامبران و پیامبر اسلام(ص) با اخلاق و رفتار حسنه‌اش و برنامه‌های سازنده و عملکرد خوبش گواه بر حقانیت دین و مکتبش و گواه بر عظمت و قدرت پروردگار است. او بشارت دهنده نیکوکاران به پاداش بی‌پایان پروردگار، به سلامت و سعادت جاودان بوده و انذار کننده کافران ‌و منافقان و اغتشاش‌گران از عذاب دردناک الهی و ترساندن از سقوط در دامان بدبختی در دنیا و آخرت است.

وی در پایان یادآور شد: مبلغ هم جامعه را دعوت به حق می‌کند و نجات می‌دهد و به مقصد و قرب خدا می‌رساند و هم چراغ فروزان هدایت امت است و مؤمنان را به فضل و پاداش بزرگ الهی بشارت می‌دهد و آنان را از سرگردانی و سردرگمی و جهالت و ناامیدی نجات داده و به فضل و الطاف بیکران خداوند امیدوار می‌کند، در ادامه خداوند متعال خود مبلغ راستین را تضمین و کفایت کرده است.

انتهای پیام