صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۶۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان اینکه شهید بهشتی مؤسس مدرسه حقانی بود و بسیاری از شخصیت‌های مؤثر در پیروزی انقلاب تحصیل کرده مدرسه حقانی بودند، گفت: ابعاد شخصیتی شهید بهشتی و ترور ایشان توسط منافقین باید تبیین شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان، جمعه، سوم تیرماه در یک گفت‌وگوی خبری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: ابعاد شخصیتی شهید بهشتی و ترور ایشان توسط منافقین باید تبیین شود.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت شهید بهشتی، گفت: به فرموده امام راحل(ره)، شهید بهشتی یک ملت برای ما و خاری در چشم دشمنان بود و مقام معظم رهبری نیز در این راستا فرمودند شهید بهشتی در مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر داشت و طبیعی است که چنین شخصیتی بیشتر مورد هجمه منافقین کوردل قرار گیرد.

رزم با یادآوری اینکه شهید بهشتی مؤسس مدرسه حقانی در قم بود و بسیاری از شخصیت‌های مؤثر در پیروزی انقلاب تحصیل کرده مدرسه حقانی بودند، افزود: شهید بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، معمار قانون اساسی، وزیر دادگستری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس حزب جمهوری را در کارنامه پرافتخار خود داشت.

رئیس‎کل کل دادگستری لرستان با اشاره به عملکرد دو سال و نیم دادگستری لرستان، گفت: در مجموع 792 هزار فقره پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه همه پرونده‌های تشکیل شده در طول دو سال و نیم مختومه شده و در حال حاضر ۴۱ هزار پرونده در جریان است، گفت: پرونده‌های اجرای احکام حقوقی 30 هزار و 25 فقره بوده که 14 هزار و 526 فقره آن مختومه و در حال حاضر پرونده‌های اجرای احکام 15 هزار و 40 فقره است و به عبارتی ۵۰ درصد پرونده‌های اجرای احکام مختومه شد.

رزم با تأکید بر اینکه از حیث چارت تشکیلاتی، دادگستری لرستان طی ۱۵ سال مورد بازنگری قرار نگرفته است، افزود: دادگستری لرستان از یک هزار و 597 پست قضایی و اداری برخوردار است که با مبنا قرار گرفتن آمار سال گذشته هفته گذشته ۹۳ پست قضایی به تشکیلات دادگستری اضافه شد که شامل ۵۰ پست قضایی و ۴۳ شعبه قضایی است و این امر نقطه عطف در تاریخ قضایی است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه در طول دو سال و نیم گذشته تعداد هفت دادگاه عمومی در بخش‌های مختلف استان افتتاح شد، اضافه کرد: در این مدت ۵۳ قاضی برای استان جذب شد و در حال حاضر ۲۶۰ قاضی در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ابلاغ الکترونیک از طریق پست صوتی انجام می‌شود، ادامه داد: با نصب تجهیزات و دوربین در تمام شعب قضایی، دادگاه‌ها و زندان‌ها بسیاری از محاکمات از طریق الکترونیک انجام می‌شود، به‌طوری که پنج هزار و 600 محاکمه و دادرسی الکترونیکی صورت گرفته است.

رزم با تأکید بر اینکه تسریع در رسیدگی بسیاری از پرونده‌های قتل مطالبه مردم است، گفت: ۱۰۲ قاتل فراری از سال‌های قبل دستگیر شدند؛ البته ۵۹ مورد قتل منجر به صلح و سازش شد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه در استان تصرفات غیرمجاز اراضی و تغییر کاربری‌ها را داریم، افزود: طی دو سال و نیم گذشته چهار هزار و 570 هکتار اراضی ملی خلع‌ید در اختیار دولت قرار داده شد.

انتهای پیام