صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۶۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

برنامه زمانی مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهرستان‌های استان تهران اعلام شد که براساس آن این رقابت‌ها از روز یازدهم تیر آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا، اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، برنامه زمانی مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهرستان‌های این استان را اعلام کرد.

بر همین اساس این مسابقات از روز شنبه یازدهم تیر در دو بخش بانوان و آقایان آغاز می‌شود و در دو نوبت تا روز 23 این ماه ادامه خواهد داشت. (11 تا 15 تیر و 20 تا 23 تیرماه).

بر اساس این گزارش در بخش آقایان روزهای یازدهم و دوازدهم تیرماه مسابقات مناطق غرب، جنوب‌غرب و ناحیه سه به میزبانی آستان مقدس امامزاده معصوم(ع) واقع در خیابان قزوین تهران برگزار می‌شود.

همچنین روز سیزدهم تیرماه نیز مسابقات مناطق شهریار، شهرقدس و ملارد در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) ملارد برگزار می‌شود. روز 14 تیر نیز شاهد برگزاری رقابت شرکت‌کنندگان مناطق اسلامشهر، رباط‌کریم و بهارستان در آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) اسلامشهر خواهیم بود.

روز چهارشنبه 15 تیرماه نیز رقابت مناطق شهرری، ورامین، پاکدشت و جنوب‌شرق تهران به میزبانی آستان مقدس امامزاده عبدالله(شهرری) برگزار می‌شود.

در نهایت نیز روزهای 20 و 21 تیرماه به ترتیب شاهد برگزاری مسابقات مناطق شمیران و شمال‌غرب تهران در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و شمال‌شرق تهران، پردیس، دماوند و لواسان در آستان مقدس امامزادگان پنج تن(ع) خواهیم بود.

همچنین در بخش بانوان نیز طی روزهای یازدهم تا سیزدهم تیرماه مسابقات مناطق غرب، جنوب‌غرب و ناحیه سه به میزبانی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار می‌شود. در همین بازه زمانی شاهد برگزاری رقابت مناطق شهرری، ورامین، پاکدشت و جنوب‌شرق تهران به میزبانی آستان مقدس بقعه شیخ صدوق خواهیم بود.

روز سه‌شنبه 14 تیر نیز رقابت شرکت کنندگان در مناطق اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان در سالن‌ همایش‌های آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) اسلامشهر برگزار می‌شود. روز 15 تیر نیز مسابقات مناطق شهریار، شهرقدس و ملارد در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهریار برگزار می‌شود.

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 20 و 21 تیرماه نیز شاهد برگزاری مسابقات در مناطق شمال‌شرق تهران، پردیس، دماوند و لواسان به میزبانی آستان مقدس امامزادگان پنج تن(ع) خواهیم بود.

سرانجام نیز در روزهای 22 و 23 تیرماه مسابقات مربوط به مناطق شمیران و شمال‌غرب تهران به میزبانی آستان مقدس امامزاده صالح(ع) خواهیم بود.

بر اساس گزارش ایکنا مرحله شهرستانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همچون چند دوره اخیر به صورت تجمیعی برگزار می‌شود. در این روش به منظور کاهش هزینه‌ها و نیز برگزاری مسابقات با حضور تعداد بیشتری از متسابقان، شرکت کنندگان چند شهرستان در یکی از شهرستان‌ها که امکانات بیشتری دارد حضور یافته و رقابت خود را برگزار می‌کنند.

بر همین اساس مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در استان تهران نیز در شش منطقه برگزار خواهد شد. این مناطق شامل «غرب، جنوب غرب و ناحیه سه»، «شهریار، شهرقدس و ملارد»، «اسلامشهر، رباط‌کریم و بهارستان»، «شهرری، ورامین، پاکدشت و جنوب‌شرق»، «شمیران و شمال‌غرب» و «شمال‌شرق، پردیس، دماوند و لواسان خواهد بود.

نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به مرحله استانی این رویداد راه می‌یابند.

انتهای پیام