صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۷۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲

امام‌جمعه ملایر گفت: متأسفانه امروزه بدعت‌ها و سنت‌های غلط مانع از ازدواج ساده جوانان شده است و این معیارهای غلط با سبک زندگی اسلامی منافات دارد.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر، امروز، 10 تیر ماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه ملایر با تبریک ماه پر برکت ذی‌الحجه اظهار کرد: این ماه جز ایام‌الله است و در خصوص برکات و فضایل این ماه بسیار سفارش شده است.

امام‌جمعه ملایر بر خواندن نماز روز اول ماه بسیار تأکید کرد و گفت: همچنین خواندن نماز در دهه اول این ماه ثواب حج را در کارنامه اعمال انسان دارد.

وی همچنین به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: تنها ازدواجی که خدا واسطه بوده ازدواج این دو گوهر ناب بود و این نشان از این امر دارد که واسطه‌گری برای ازدواج جوانان از ثواب و اجر خاصی برای واسطه گر برخوردار است و طبق روایتی کسی که واسطه ازدواج جوانی شود با اولیای خدا محشور می‌شود.

برقراری با بیان اینکه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) آغاز زندگی خود را با سادگی بنا نهادند افزود: متاسفانه امروز مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های سنگین و کمر شکن، بدعت‌ها و سنتهای غلط مانع از ازدواج ساده جوانان شده و این معیارهای غلط با معیارهای دینی سبک زندگی اسلامی منافات دارد.

امام‌جمعه ملایر خطاب به جوانانی که سنت ازدواج را به خاطر مشکلات اقتصادی به عقب می‌اندازند و از ازدواج سر باز می‌زنند، گفت: این سوء‌ظن به خدا است و اگر ما معیارهای ازدواجمان معیار دینی باشد خداوند مشکل اقتصادی را حل و مال را هم در آن زندگی تأمین می‌کند.

وی ازدواج در چارچوبی برای دوری از گناه دانست و تصریح کرد: جوانان باید دین داری و ایمان را رکن انتخاب همسر قرار دهند و اگر کسی به خاطر دینداری همسرش را انتخاب کند خداوند جمال و مال را نیز به همسر و  زندگی آنها می‌بخشد.

امام‌جمعه ملایر به وجود بیش از 11 میلیون جوان مجرد در کشور گفت: این برای جامعه اسلامی ما یک فاجعه است و باید با ترویج فرهنگ ازدواج اسلامی و آسان این جوانان سر و سامان بگیرند.

برقراری ازدواج را کانون حفظ خانواده، غیرت و جوانمردی برشمرد و افزود: باید این مهم را در جامعه ارتقا دهیم و آن را آسان بگیریم و خداوند برکات خودش را به ما نازل می‌کند.
  
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اجاره‌بها به عنوان یکی از معضلات و مشکلات بسیاری از خانواده‌ها، گفت: افزایش 15 تا 20 درصدی اجاره‌بها کمک به مستأجران است.

برقراری با تأکید بر اصلاح خرید و نه به کالای قاچاق گفت: این امر باعث کم شدن قاچاق و سر و سامان گرفتن اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی که ادعای حقوق بشر دارد در بیش از 130 کشور وارد شده و عامل بدبختی و جنگ و خونریزی و مشکلات متععد در کشورهای دنیا است، گفت: آمریکا حتی در کشور خودش نیز حقوق بشر را رعایت نکرده و بارها علیه مسلمانان و سیاه پوستان جنایات زیادی را انجام داده است.

امام‌جمعه ملایر با گریزی به جنایات آمریکا علیه کشور و ملت ایران افزود: این جنایات از توطئه و تحریم، ترور و... بوده و بزرگترین سند جنایاتش تحریم‌های ظالمانه‌ای است که سال‌هاست علیه ما اعمال کرده است. امروز وضعیت ایران از نظر دیپلماسی بسیار خوب است و آینده موفقی دارد که این امر باعث نگرانی آمریکایی‌ها شده است.

انتهای پیام