صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۶۹۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو با اشاره به اینکه عید قربان درس معنویت و نماد بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوند است، گفت: عبودیت، بندگی، گذشت و ایثار در راه خداوند از ویژگی‌های عید قربان است.

حجت‌الاسلام ارسلان کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تبریک فرارسیدن عید قربان، اظهار کرد: عید قربان روز آزمایش و امتحان است روزی که عبادت در شب و روز آن بسیار سفارش شده و نماز و نیایش فضیلت فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه عید قربان درس معنویت و نماد بندگی و تسلیم در برابر اراده خداوند است، گفت: عبودیت، بندگی، گذشت و ایثار در راه خداوند از ویژگی‌های عید فطر است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دالاهو با بیان اینکه این عید از دو جهت بندگی و تقرب به خدا و قربانی کردن و تسلیم بودن ارزشمند است، افزود: عید قربان دارای یک بعد اجتماعی است که نباید آن را فراموش کنیم و آن سنت کمک به فقرا و نیازمندان است و یادآوری این موضوع که قربانی در مسیر بهره‌مندی بیشتر نیازمندان باشد.

حجت‌الاسلام کریمی بیان کرد: عید قربان روز تمرین بندگی، گذشت، ایثار و مبارزه با زوایای دنیایی است. روزی که انسان باید تسلیم دستورات الهی باشد و در برابر خواست‌ها و تمایلات نفسانی خود بایستد، این روز بندگی و عبودیت است که انسان باید از تمامی تعلقات خود در برابر معبود بگذرد.

رئیس اداره اتبلیغات اسلامی دالاهو در پایان تصریح کرد: عید قربان به معنای بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است و این مقام در سایه مبارزه با هوا‌های نفسانی و خودسازی و بهره‌گیری از فرصت‌های ناب به دست می‌آید.

انتهای پیام