صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۳۴۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

رئیس دانشگاه کردستان گفت: جهاددانشگاهی تجربه‌ها و زیرساخت‌های خوبی در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دارد و می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی خروجی دانشگاه‌ها داشته باشد چراکه این امر رسالت اصلی جهاددانشگاهی است.

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گفت: جهاددانشگاهی که یک نهاد قدیمی دانشگاهی بوده و در گذشته نقش پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کنونی را بر عهده داشته است، در زمینه بهره‌وری تولیدات علمی دانشگاه‌ها برای خدمت به جامعه فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

وی سلول‌های بنیادی و سایر اقدامات علمی انجام شده در پژوهشکده رویان که از زیر مجموعه‌های جهاددانشگاهی بوده، بر کسی پوشیده نیست، افزود: این امر نمونه بارز استفاده علم در جامعه و تبدیل آن به تکنولوژی است.

رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی طی چند دهه اخیر، فعالیت‌های مطلوبی در کشور داشته است، بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه کردستان در قالب یک تفاهم‌نامه، ارتباط خوبی با این نهاد علمی در سطح استان دارد و امید است که این ارتباطات در جهت توسعه استان کردستان گسترش یابد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی تجربه‌ها و زیرساخت‌های خوبی در حوزه تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین دارد و می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی خروجی دانشگاه‌ها داشته باشد چراکه این امر رسالت اصلی جهاددانشگاهی است.

صادقی در رابطه با تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی یادآور شد: این نهاد انقلابی با حضور در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، فناوری، فرهنگی و اطلاع‌رسانی ورود کرده و اقدامات خوبی انجام داده است.

انتهای پیام