صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۴۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴

اظهارات نخست وزیر مجارستان در مخالفت با اختلاط مردم کشورش با غیراروپایی‌ها، واکنش‌های پارلمان اروپا را درپی داشت.

به گزارش ایکنا، به نقل از یورو نیوز، رهبران گروه‌های سیاسی مهم در پارلمان اروپا به شدت اظهارات نژادپرستانه ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان را که هفته گذشته در مخالفت با اختلاط مردم کشورش با غیر اروپایی‌ها بیان کرد، محکوم کردند.

آن‌ها در بیانیه‌ای که با اکثریت قاطع مورد تأیید قرار گرفت، اعلام کردند: سخنانی که بسیار غیرقابل قبول و آشکارا در تناقض با ارزش‌های اروپایی هستند، جایی در جوامع ما ندارند.

رهبران گروه‌های سیاسی از کمیسیون اروپا و شورای اروپا خواستند که فورا و با شدیدترین عبارات این اظهارات را محکوم کنند و از دولت‌های کشورهای عضو خواستند تا علیه عادی‌سازی فزاینده نژادپرستی و بیگانه‌هراسی اقدام کنند.

اوربان، در یک سخنرانی تند در 23 ژوئیه، ایده جامعه چند قومی را رد کرد و گفت: ما به جاهای دیگر نقل مکان می‌کنیم، در خارج از کشور کار می‌کنیم، در داخل اروپا با هم مخلوط می‌شویم اما نمی خواهیم یک نژاد مختلط یا ملتی چندنژادی باشیم که با غیر اروپایی‌ها ادغام شده است. این درحالی است که دستگاه قضایی اروپا مدت‌هاست سیاست ضد مهاجرتی اوربان را محکوم کرده است.

این اظهارات درحالی که از سوی واشنگتن محکوم شد، کمیسیون اروپا از اظهار نظر در مورد آن خودداری کرد. هرچند که فرانس تیمرمن، نایب رئیس کمیسیون اروپا، بدون اشاره مستقیم به ویکتور اوربان، در یک پیام توییتری از نژادپرستی در سخنرانی او انتقاد کرده و در توصیف سخنان نخست وزیر مجارستان گفت: این یک اختراع سیاسی سمی است که نباید جایی در اروپا داشته باشد؛ جایی که قدرت ما ناشی از تنوع است.

انتهای پیام