صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۶۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
امام جمعه شهرستان نور:

امام جمعه شهرستان نور در همایش بزرگ عاشورایی هنرمندان برجسته غرب مازندران گفت: بهترین درس علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع)، درس وفاداری به جایگاه ولی خدا است.

به گزارش ایکنا از مازندران، همایش بزرگ عاشورایی هنرمندان برجسته غرب مازندران با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فرماندار و تنی چند از مسوولان شهرستان نور، روسای ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان شهرستان های نور، محمودآباد، آمل، نوشهر و چالوس، ۱۵ مرداد ماه در تکیه حضرت رقیه(س) شهرستان نور برگزارشد.

در آغاز این همایش، هنرمندان عاشورایی به اجرای آیین ها ی مخصوص ماه محرم در مازندران، نظیر کمل زنی، علم گردانی، امیری خوانی، عباس خوانی، شعرخوانی، مداحی و سینه ز نی خاص منطقه مازندران پرداختند.

 اجرای تعزیه حضرت ابوالفضل (ع)  توسط گروه حضرت رقیه(س) شهرستان نور از دیگر آیین های اجرا شده در این همایش بود.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان نور ضمن تقدیر از برپا کنندگان این همایش عاشورایی هنرمندان و اجرای آیین های سنتی ماه محرم، با اشاره به واقعه کربلا، عاشورای حسینی، ایثارگری ها و فداکاری های یاران اباعبدالله الحسین(ع) گفت: بهترین درس علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع)، درس وفاداری به جایگاه ولی خدا است.

وی افزود: حضرت عباس (ع) الگوی شجاعت، ولایت مداری، مردانگی، شرافت و همه خوبی هاست.

وی ادامه داد: علمدار کربلا شخصیتی است که به ما یاد داد که در همه عرصه های زندگی از ولی فقیه خود تبعیت داشته باشیم و لحظه ای از این تفکر دور نمانده و در جایی که دین نیاز به وفا داری دارد، در آن عرصه حضور پیدا کنیم.

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: باید بدانیم که علمداران حادثه کربلا عاشورای انقلاب اسلامی ایران همگی وام دار سیره و روش علمدار کربلا هستند که در همه عرصه های انقلاب، با شهامت، مخلصانه و بدون اینکه ترسی در خود راه دهند به مقابله با دشمنان و توطئه‌گران پرداختند.

گفتنی است: این همایش از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و با همکاری فرمانداری، اداره اوقاف و امور خیریه، شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد.

خطاطی، طراحی و نقاشی عاشورایی بطور زنده توسط هنرجویان خردسال و هنرمندان، برپایی نمایشگاه هنر‌‌های تجسمی عاشورایی  از برنامه های جانبی این همایش بود.

انتهای پیام