صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۶۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان گفت: نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در مسجد جامع بندرعباس و نیز هم‌زمان در سراسر استان اقامه می‌شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از ستاد اقامه نماز استان،  حجت‌الاسلام محمد اعتمادی، مدیر این نهاد، امروز، 16 مردادماه، اظهار کرد: نماز ظهر عاشورا امسال همچون سال‌های گذشته با طنین‌انداز شدن اذان در ظهر این روز عظیم با حضور آحاد عزاداران حسینی در سراسر استان اقامه خواهد شد.

وی افزود: بنا بر هماهنگی‌های صورت گرفته در بندرعباس نیز نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع و به امامت «حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اقامه خواهد شد. در تمامی شهرهای استان نیز تدابیر و تدارکات لازم برای اقامه نماز در نظر گرفته شده است تا این فریضه مهم که دربرگیرنده مفهوم واقعی حرکت حسین بن علی و یاران باوفای ایشان بود، تجلی عینی یابد.

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان یادآور شد: اهمیت فریضه نماز و جایگاه نماز اول وقت به اندازه‌ای بود که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سخت‌ترین شرایط و در حین جنگ، نماز اول وقت اقامه کردند و هیچ‌چیز نتوانست مانع نماز اول وقت ایشان شود. از این رو بر محبان و عزاداران آن حضرت فرض است که با تأسی از آن حضرت به موازات عزاداری همانند اصحاب باوفایش در روز عاشورا به سوی نماز ظهر بشتابیم تا از عنایات و فیوضات معنوی این روز عظیم بهره‌مند و مشمول این دعای خاصه آن حضرت شویم.

انتهای پیام