صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

چهارمین هفته فرهنگی مسجد «فاطمه زهرا(س)» قاهره دیروز، 22 مرداد با شعار «آیات الهی در هستی و آفرینش انسان» در این مسجد افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، حسام موافی، استاد بیماری‌های داخلی در دانشکده پزشکی قاهره و شیخ محمود الابیدی، امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) قاهره در این برنامه حضور یافته و سخنرانی کردند.

همچنین شیخ «حسن عوض الدشناوی»، قاری مراسم و «محمد علی جابین»، مبتهل آن بود و حسام موافی طی سخنانی در آن بیان کرد: علم از دین جدا نیست؛ زیرا دین به یادگیری دعوت می‌کند و ارتباط علم و دین در زندگی ما اهمیت زیادی دارد و تفکر در هستی، عبادتی مورد تأکید در قرآن است.

استاد بیماری‌های داخلی در دانشکده پزشکی قاهره درباره تجلی قدرت خداوند در جسم انسان افزود: وظایف هر عضو از بدن، نشانه واضحی از قدرت الهی است، جسم طبیعی نمی‌تواند آب را ذخیره کند و 4 عضو قلب، کبد، کلیه و مخ هنگام رسیدن آب به بدن، هوشیار می‌شوند و خروج آب از بدن نیز با دفع، تعریق و تنفس صورت می‌گیرد.

وی افزود: خداوند پیش از پرداختن علم جدید به مسئله آب، در قرآن کریم از آن یاد کرده و فرموده است: «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ: و هر چيز زنده‏‌اى را از آب پديد آورديم»(آیه 30 انبیا) و « فَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ وَمَا أَنْتُمْ لَهُ بِخَازِنِينَ: و از آسمان آبى نازل كرديم پس شما را بدان سيراب نموديم و شما خزانه‏ دار آن نيستيد»(آیه 22 حجر).

در ادامه مراسم نیز شیخ محمود الابیدی بیان کرد: از آیات الهی، آسمان‌های زیباست و خداوند در قرآن کریم در این باره می‌فرماید: «أَفَلَمْ يَنظُرُوا إِلَى السَّمَاءِ فَوْقَهُمْ كَيْفَ بَنَيْنَاهَا وَزَيَّنَّاهَا وَمَا لَهَا مِن فُرُوجٍ: مگر به آسمان بالاى سرشان ننگريسته‏‌اند كه چگونه آن را ساخته و زينتش داده‏‌ايم و براى آن هيچ‌گونه شكافتگى نيست»(آیه 6 سوره قاف).

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) قاهره افزود: شخصی که در آفرینش زمین و آیات الهی تفکر می‌کند، قدرت و حکمت خداوند سبحان را درک خواهد کرد و خداوند زمین را، گهواره‌ای برای انسان و ستونی استوار قرار داد و رزق و روزی انسان‌ها را در آن مقدر کرد.

وی همچنین یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم درباره زمین می‌فرماید: «هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ ذَلُولًا فَامْشُوا فِي مَنَاكِبِهَا وَكُلُوا مِن رِّزْقِهِ ۖ وَإِلَيْهِ النُّشُورُ: اوست كسى كه زمين را براى شما رام گردانيد پس در فراخناى آن رهسپار شويد و از روزى [خدا] بخوريد و رستاخيز به سوى اوست» (آیه 15 سوره ملک)، «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنَّكَ تَرَى الْأَرْضَ خَاشِعَةً فَإِذَا أَنزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ إِنَّ الَّذِي أَحْيَاهَا لَمُحْيِي الْمَوْتَى إِنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ: و از [ديگر] نشانه‏‌هاى او اين است كه تو زمين را فسرده مى‌‏بينى و چون باران بر آن فروريزيم به جنبش درآيد و بردمد، آرى همان كسى كه آن را زندگى بخشيد قطعاً زنده‏‌كننده مردگان است در حقيقت او بر هر چيزى تواناست»(آیه 39 فصلت).

انتهای پیام