صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۸۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

یک جوان ایتالیایی تحت تأثیر کارهای خیریه و بشردوستانه سرآشپز بلاگر معروف مسلمان ترکیه‌ای به دین اسلام روی آورد.

به گزارش ایکنا، یک جوان ایتالیایی تحت تأثیر مهمت بوراک اوزدمیر، سرآشپز معروف ترک و کارهای خیریه  و بشردوستانه  او در مناطق فقیرنشین، چه در قاره آفریقا و چه در مناطق آسیب دیده از جنگ‌ها و درگیری‌ها مانند سوریه و فلسطین مسلمان شد.

اوزدمیر به‌تازگی کلیپی از دیدار این جوان ایتالیایی با او در محل کارش منتشر کرده است.

این جوان ایتالیایی می‌گوید: من داستان‌ها و ویدئوهایی را که سرآشپز اوزدمیر منتشر می‌کند، به‌طور مداوم دنبال می‌کنم و تصمیم گرفتم به دین اسلام روی آورم؛ زیرا تحت تأثیر فعالیت‌های خیریه سرآشپز بوراک قرار گرفتم.

او افزود: به خانواده‌ام گفتم که می‌خواهم شبیه او شوم، زیرا او به نیازمندان کمک می‌کند و باعث می‌شود آنها لبخند بزنند.

وی ادامه داد: از دو سال پیش شروع به خواندن قرآن کریم کردم و نزدیک‌ترین دوستم کتاب احادیث را به من داد و بدین ترتیب مسلمان شدم.

سرآشپز بوراک به نوبه خود گفت: من سه سال پیش با این دوست ایتالیایی آشنا شدم و او دائماً صفحه مرا دنبال می‌کند و بسیار خوشحالم که مسلمان شده است.

سرآشپز بوراک نیز در پایان این کلیپ یک سجاده نماز را به این جوان هدیه کرد و گفت: این سجاده برای من بسیار عزیز است و این جوان ترکیه را بسیار دوست دارد.

بوراک اوزدمیر جوان، 28 ساله اهل شهر هاتای ترکیه است. خانواده‌اش در همان کودکی به شهر استانبول مهاجرت می‌کنند و اصالت عرب (سوری) دارد.
او در رشته‌ علوم‌ تربیتی از دانشگاه آنادولو اسکی‌شهیر استانبول فارغ‌التحصیل شده و مسیر پر فراز و نشیب زندگی از او یک آشپز چیره‌دست ساخته و با تکنیک‌های آشپزی‌اش طرفداران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و اینستا پیدا کرده است.

بوراک در فروردین ماه گذشته هم در نماز جمعه مسجد الاقصی شرکت کرد و مورد استقبال فلسطینی‌ها قرار گرفت.

او با انتشار تصاویری حدیثی از پیامبر(ص) را نیز نوشت: «أقرب ما یکون العبد من ربه و هو ساجد فاکثروا الدعاء: نزدیک‌ترین حالت بنده به پروردگارش زمانی است که در حال سجده است.»

انتهای پیام