وی ادامه داد: نسل کنونی جامعه از ابتدای حیاتش با رسانهها بزرگ میشوند و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز این نسل بخش عظیم فرهنگ و ارزشها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانهها دریافت میکنند.
آلهاشم، به دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف اشاره کرد و افزود: بخش عظیمی از جامعه پذیری نسلها از طریق رسانه انجام میشود و نفوذ و تاثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانهها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین میکنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند اینکه به چیزی فکر کنیم را به ما میآموزند.
نماینده ولیفقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه رسانهها حکم قلب در جامعه دارند، گفت: تمام رگها و شریانها از درون آن میگذرد لذا باید برآنچه که وارد آن میشود و خارج میشود نظارت کامل انجام گیرد.
وی بیان کرد: امروزه با عنایت به وجود دهها کتاب و دهها مقاله برگزاری صدها کنفرانسها و سمینارها در رابطه با ارتباطات و ارتباطات موثر و تکنیکهای مختلفی در جهت متقاعد سازی مخاطب ارائه میشود که این تکنیکها در مذاکرات سیاسی، فرهنگی و تجاری حتی ارتباط بین همسران یا والدین و فرزندان میتواند تاثیرگذار باشد.
آلهاشم، تاکید کرد: استفاده از این تکنیکها نباید آزاردهنده و از پیش تعیین شده باشد، نباید فرد حس در دام افتادن کند و لازم است مخاطب نیز نقش فعالی در ارتباط ایفا کند و در نهایت پرسه متقاعد شدن و اقناع به شکل واقعی و حقیقی و نه صوری و شکلی ایجاد شود.
امام جمعه تبریز، در پایان ابراز امیدواری کرد در بحث رسانه و ارتباطات بتوانیم در محیطی که هستیم و در جایگاهی که هستیم به وظیفه خود عمل کنیم.
انتهای پیام