صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۷۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» با موضوع حضرت ابوالفضل(ع) توسط این مرکز برگزار می‌شود.

امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، درباره برگزاری نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» در زنجان، اظهار کرد: حوزه هنری استان زنجان در نظر دارد با برگزاری نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» با موضوع حضرت ابوالفضل(ع)، شجاعت، بصیرت، توحید، وفاداری و مقام حضرت بر اساس مقاتل معتبر شیعی، بر ماندگاری حرکت تاریخی یوم‌العباس زنجان در جلوه‌های شعری بیفزاید.

وی با بیان اینکه حوزه هنری استان بعد از تدوین سند زیست‌بوم استان و نقشه تحول حوزه هنری زنجان و تعیین چشم‌انداز زنجان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی است، افزود: اولویت حوزه هنری استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و تولید آثار هنری مضامین عاشورایی است.

این مسئول تصریح کرد: حوزه هنری استان سوگواره ملی «خورشید ضمیران» را با توجه به محبت و علاقه بی‌دریغ مردم استان به خاندان اهل‌بیت(ع) و بهره‌مندی معنوی استان از عنوان «پایتخت شور و شعور حسینی» و نام‌گذاری روز هشتم محرم به «یوم العباس» در راستای عرض ارادت هنرمندان عاشورایی به علمدار کربلا و پرداختن به ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان از جمله بصیرت، وفاداری، شجاعت و جلوه‌های توحیدی حضرت را برگزار می‌کند.

نعمتی با بیان اینکه سوگواره «خورشید ضمیران» با همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هنری استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان و ... برگزار می‌شود، ادامه داد: عنوان نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» برگرفته از شعر عاشورایی استاد حسین منزوی از بیت «تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر / ترکید بر آیینه خورشید ضمیران» است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه سوگواره ملی «خورشید ضمیران» در پاییز امسال برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند در همه قالب‌های شعری تا ۵ مهرماه آثار خود را ارسال کنند. همچنین فراخوان این سوگواره در صفحات مجازی حوزه هنری استان منتشر شده‌ است.

انتهای پیام