صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۱۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مؤسسات قرآنی در این استان به همت بانوان اداره می‌شوند، گفت: آمادگی داریم جهت ایجاد مؤسسات قرآنی از سوی آقایان حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ششم شهریور در نشست با مدیران مؤسسات قرآن و عترت خرم‌آباد، اظهار کرد: براساس پیگیری‌هایی صورت گرفته، این اداره‌کل از طرح‌ها و رویدادهای مهم قرآنی تا ۵۰ درصد تأمین هزینه مالی آن حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها باید با رویکرد فرهنگی، هنری و همچنین دربرگیری عمومی جامعه با اولویت جوانان باشد که در آن بدیع و نوآور نیز باشد، افزود: لرستان ظرفیت برگزاری رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی قرآنی را دارد، تلاش داریم تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت میزبان چنین رویدادهایی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به مشکلات مؤسسات قرآنی در استان اشاره کرد و ادامه داد: بحران کرونا، مؤسسات قرآنی را با مشکلات زیادی روبرو کرد و اگر هم‌اکنون مؤسسه‌ای توانسته است از این بحران گذر کند با مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران آن بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته و قبل سال ۱۳۹۴ کمک هزینه‌های رهن و اجاره و تجهیزات در اختیار مؤسسات قرآنی قرار می‌گرفت، افزود: در چند سال گذشته این حمایت‌ها به شکلی حذف شده است، اما تلاش داریم بتوانیم تا سرحد موجود از ظرفیت‌ها برای کاسته شدن از این مشکلات کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: انتظار می‌رود مؤسسات حرکت به سمت رویکردهای هنری را در بحث تبلیغ، ترویج، آموزش و همچنین نشر مفاهیم قرآن در پیش بگیرند تا بتوان بهتر از گذشته در راستای فعالیت‌های قرآنی و نهادینه کردن آن در جامعه گام برداریم.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد مؤسسات قرآنی در لرستان به همت بانوان اداره می‌شود، گفت: آمادگی داریم جهت ایجاد مؤسسات قرآنی از سوی آقایان حمایت‌های ویژه‌ای را نیز در نظر بگیریم تا با تمام توان و ظرفیت موجود در راستای رونق قرآن و ترویج آموزه‌های آن در سطح جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام