صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۳۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ارشاد:

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد گفت: آموزش، تولید، عرضه و توسعه مشاغل و کسب و کارهای فرهنگی نیازمند توسعه عدالت آموزشی در سراسر کشور است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته، 14 شهریور، در مراسم افتتاحیه کارگاه ادبیات نمایشی در بندرعباس، اظهار کرد: طرح توسعه عدالت آموزشی از ابتدای دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر ارشاد در سال گذشته کلید خورد و اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داد و اکنون به پختگی خوبی در اجرای این طرح رسیدیم.

وی افزود: دوره جدیدی از طرح توسعه عدالت آموزشی نیز به تازگی کلید خورده تا بتوانیم با تعامل با دستگاه‌های مختلف وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌های اجرایی در رابطه با جامعه هدفی مشخص و گسترده این طرح را اجرا کنیم. برگزاری طرح کارگاه ادبیات نمایشی که با همراهی مرکز هنرهای نمایشی از امروز کلید می‌خورد و همچنین تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های مختلفی در زمینه آموزش سرود و موسیقی نیز منعقد کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد تصریح کرد: این طرح تنها آموزش برای آموزش نیست. هدف ما آموزش، تولید و عرضه و توسعه مشاغل فرهنگی است و معتقدیم این آموزش‌ها باید منجر به تولید و توسعه کسب و کارهای فرهنگی با تکیه بر هنرهای سنتی و بومی و محلی شود.

اسماعیلی بیان کرد: در مکاتبات اخیری نیز که با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها داشتیم، درخواست کردیم نیازهایی که در استان برای آموزش دارند را به ما ارائه کنند تا ما بر اساس نیازمندی‌های هر استان برنامه‌ریزی ویژه و مشخصی را داشته باشیم. هر استان و اقلیمی شرایط ویژه و نیازهای خود را دارد و نمی‌شود نسخه واحدی را به همه استان‌ها پیچید.

وی ادامه داد: اجرای این طرح اتفاق منحصر به فردی بوده و در 6 ماهه دوم سال جاری نیز در سطح گسترده‌تری اجرا و ان‌شاءالله منجر به یک جریان فرهنگی بسیار ارزشمند در کشور خواهد شد. سعی ما این است که این طرح در سطوح مختلف به صورت حضوری، آنلاین و آفلاین اجرا شود و یک بسته آموزشی برای همه علاقه‌مندان در سراسر کشور آماده کنیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد در پایان یادآور شد: کار مراکز آموزشی و فرهنگی و هنری ما نباید کساد بماند و باید از ظرفیت تمامی مراکز آموزشی، فرهنگی و هنری استان استفاده شود.

انتهای پیام