صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۴۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

همایش «مروری بر ۱۷ شهریور ۵۷ و پیامدهای آن» با حضور جمعی از فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش و شورای تبلیغات اسلامی در یزد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از یزد، همایش «مروری بر ۱۷ شهریور ۵۷ و پیامدهای آن»، امروز، 16 شهریورماه با حضور جمعی از فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش و شورای تبلیغات اسلامی در محل سینما دانش‌آموز یزد برگزار شد.

محمد کاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با گرامیداشت ۱۷ شهریور ۵۷ و بیان خاطراتی از آن ایام اظهار کرد: نخستین و مؤثرترین عامل پیروزی انقلاب حرکت مردم ایران در ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷ بود که مردم با حضور در میدان ژاله تهران خواستار تغییر حکومت شدند.

رحیمی‌نژاد گفت: اتفاق ۱۷ شهریور ۵۷ اوج مظلومیت انقلاب و اوج خون آشامی، پستی و رذالت مجریان آن را می‌رساند لذا یادآوری، تذکر و بیان خاطرات آن دوران جهت تبیین برای نسل جوان و نوجوان ضروری است.

وی افزود: امروزه نیازمند یادآوری و بازگو کردن شرایط و ظلمی هستیم که در آن دوران صورت گرفت تا به فراموشی سپرده نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برای اثبات عدم صلاحیت و ددمنشانه بودن رژیم پهلوی همین بس که با یک طراحی و با قصد انجام بزرگترین جنایت تاریخ در ۱۷ شهریور ۵۷ به دستور مستقیم آمریکای جنایتکار در چند ساعت حدود ۴۵۰۰نفر از مردم عزیزمان کشته شدند.

غفوری، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در این نشست با اشاره به آیات قرآن و لزوم یادآوری ايام الله گفت: همه ملت‌ها در تاریخشان نقاط عطفی دارند که گاهاً با شادی و غم همراه بوده و در نگاه به تاریخ انقلاب اسلامی هم نقاط عطف فراوانی داریم.

وی رژیم پهلوی را رژیمی دست‌نشانده آمریکا دانست و اظهار کرد: شاه حتی برای کوچک‌ترین تصميم‌هایش، نظر اربابان آمریکاییش را اجرا می‌کرد.

انتهای پیام