صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۴۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹

امام‌جمعه زنجان با اشاره به فضیلت زیارت حرم امام حسین(ع) بیان کرد: همه اعمال یک مسلمان در صحرای کربلا عبادت محسوب شده و ثواب دارد و در روایات آمده است که حتی گام برداشتن مسلمانان در صحرای کربلا جزو کارنامه ثواب محسوب می‌شود. همچنین خواندن زیارت عاشورا را در روز اربعین فراموش نکنید و در آیات دقت کنید، زیرا حاوی سخنان بسیار ارزشمندی است.

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، ظهر امروز، ۱۸ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به ارزش والای زیارت امام حسین(ع) بیان کرد: میزان ایمان در مسلمانان پنج نشانه دارد و یکی از این نشانه‌ها زیارت اربعین است و خداوند بر هر کدام از بندگان خود که ارادت و محبت داشته باشد، محبت امام حسین(ع) و آرزوی زیارت بارگاه ایشان را در قلب بنده خود قرار می‌دهد، پس هر کس که امروز به زیارت سیدالشهدا(ع) مشرف شده، بداند که جزو بندگان خاص خداوند است.

وی با اشاره به سختی مسیر سفر به کربلای معلی، افزود: در گذشته که امکان سفر راحت میسر نبود، مردم به طرق مختلف به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شدند و امروز نیز می‌بینیم مردم در سختی‌های بسیار گرمای ۵۰ درجه و پیاده‌روی سنگین برای زیارت به کربلا سفر می‌کنند و همه این‌ها از عشق مردم به پیامبر(ص) و اهل‌ بیت(ع) ایشان منشأ می‌گیرد.

خاتمی با اشاره به ثواب بسیار زیاد زیارت امام حسین(ع) در کربلا ادامه داد: مسلمانان برای هیچ‌کدام از پیامبران و امامان دین اسلام، اربعین یا چهلم را نگه‌داری نمی‌کنند و امام حسین(ع) تنها امامی است که چهلم ایشان را عزاداری کرده و به یاد نگه می‌داریم و نیز زیارت حرم امام حسین(ع) تنها حرمی است که حتی برای افراد مریض و کهنسال و کودکان نیز منع نشده و برای همه افراد واجب است.

وی با اشاره به اولین زائر حرم امام حسین(ع) افزود: جابر بن عبدالله انصاری اولین زائر حرم امام حسین(ع) و از کودکی شاگرد پیامبر اکرم(ص) بود. ایشان این فضیلت را داشت که عمری طولانی در بندگی خداوند و تبعیت از اهل بیت(ع) داشته باشد و تا زمان امام محمد باقر(ع) نیز در قید حیات بودند و سیره ایشان مملو از نکات اخلاقی است.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به روایات فضیلت زیارت حرم امام حسین(ع) تصریح کرد: همه اعمال یک مسلمان در صحرای کربلا عبادت محسوب شده و ثواب دارد و در روایات آمده است که حتی گام برداشتن مسلمانان در صحرای کربلا جزو کارنامه ثواب محسوب می‌شود و در طول این سفر زیارتی دو فرشته همراه مسلمان می‌شوند و تمام اعمال نیک زائر را جزو کارنامه اعمال ثبت می‌کنند و این روایت نشانگر اهمیت زیاد زیارت سیدالشهدا(ع) است.

خاتمی با اشاره به فضیلت قرائت زیارت عاشورا در روز اربعین، اظهار کرد: خواندن زیارت عاشورا را در روز اربعین فراموش نکنید، به خصوص در فرازهای پایانی این زیارت پرفضیلت، با مکث و آهسته بخوانید و در آیات دقت کنید، زیرا حاوی سخنان بسیار ارزشمندی است.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به پیش‌ رو بودن سالروز شهادت دومین شهید محراب، آیت‌الله مدنی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آیت‌الله مدنی و آیت‌الله طالقانی جزو کسانی هستند که خاطره رشادت آن‌ها از تاریخچه امامت جمعه کشور انفکاک‌ناپذیر است و هر کدام از این دو مرد بزرگ به نحوی حقوق فراموش نشدنی دارند و یاد آن‌ها در تاریخ خواهد ماند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت‌الله مدنی گفت: این عالم مجاهد به مانند حواریون حضرت عیسی(ع) بودند، زیرا رفتار و کردار ایشان اطرافیان را در انجام کار خوب تشویق می‌کرد و یادآورد فضایل اخلاقی و دین و حقایق هستی بودند.

خاتمی با اشاره به بیانیه امسال مجمع جهانی پیروان اهل بیت(ع)، اظهار کرد: بنا بر این بیانیه، پیروان اهل بیت و شیعیان جهان مفتخرند که نظام جمهوری اسلامی در مقابل اژدهای هفت سر نظام سلطه سینه سپر کرده و به اعتراف خود مستکبران بسیاری از نقشه‌های آن‌ها را شکست داده است.

خطیب نماز جمعه زنجان با گرامیداشت روز نیروی نظامی و دفاعی کشور، یادآور شد: بنا به فرمایش امام علی(ع) هر ملتی که ضعیف باشد ستمگران و زورگویان بر آن‌ها فشار می‌آورند و اقتدار امروز جمهوری اسلامی نیز مدیون نیروی نظامی و دفاعی کشور است و به تازگی نیز از یک شناور که به دست نیروهای دانشمند نظامی و دفاعی ساخته شده و مجهز به نخستین سامانه ترکیبی موشک‌های بردکوتاه و متوسط و سطر به سطر و بهره‌مندی از اتاق عملیات بسیار پیچیده رونمایی شد و این یکی دیگر از افتخارات نیروی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم این افتخارآفرینی در ایران اسلامی ادامه‌دار باشد و نیروهای نظامی و دفاعی میهن سربلند و سلامت باشند.

انتهای پیام