صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۵۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا:

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا تصریح کرد: اربعین حسینی نماد اقتدار و هبیت مسلمانان در برابر بدخواهان اسلام بوده و از طرفی وحدت و همدلی مسلمین را نشان می‌دهد.

آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا در گفت وگو با ایکنا از گلستان در خصوص اربعین حسینی بیان کرد: زیارت قبر امام حسین(ع) تجلی قدرت و استقامت در برابر زور و نفاق و از خود گذشتگی برای اسلام و مسلمین است.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا تصریح کرد: ما اکنون در شهر الحرم یعنی ماه‌های حرام قرار داریم و باید حرمت و قداست این ماه‌ را حفظ کنیم در اين ایام شهادت جانگداز حضرت امام حسین(ع) واقع شده است که اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

آخوند رهبر تصریح کرد: اربعین نماد اقتدار و هبیت مسلمانان در برابر بدخواهان اسلام بوده و از طرفی وحدت و همدلی مسلمین را نشان می‌دهد که هر ساله اهل‌سنت هم برای زیارت امام حسین به مراسم اربعین می‌روند.

امام جمعه اهل‌سنت آق‌قلا بیان کرد: اربعین حسینی علاوه بر اینکه همه اقوام و مذاهب در کنار هم قرار می‌دهد بلکه هر انسان آزاداندیش غیر مسلمان را هم شیفته خود می‌کند چرا که خود اربعین و امام حسین نماد ایستادگی در برابر ظلم و استبداد می‌باشد.

وی با بیان اینکه اربعین در تاریخ اهل‌سنت از قديم الایام وجود دارد، تصریح کرد: برگزاری این مراسمات برای شخصیت‌های دینی و مذهبی و يا از انبیا و ائمه اطهار نزد مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و این فرهنگ را عامه اهل اسلام قبول دارند و در عصر رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار مرسوم بوده است، لذا زیارت بزرگان اسلام یک امر مستحسن است و اکنون تمام امت اسلامی برای امام حسین(ع) مراسم می‌گیرند و این نشان از حب حسین در دل امت اسلام است.

انتهای پیام