صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۵۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه دشمنان از حضور میلیونی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی احساس خطر می‌کنند، گفت: دشمنان با توطئه‌های مختلف سعی می‌کنند که از این مراسم معنوی بهره‌مندی سیاسی کرده و بین مسلمان اختلاف ایجاد کنند.

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به حضور زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و استقبال گرم مردم عراق از زائران اشاره کرد و گفت: حرکت زائران در روز اربعین حسینی سال‌ها در بین مردم عراق مرسوم بوده و مردم از گوشه و کنار این کشور روز اربعین خود را به کربلا رسانده و عرض ارادت می‌کنند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) و شرکت در اربعین حسینی سال‌ها آرزوی ایرانی‌ها بوده است، تصریح کرد: در زمان حکومت بعث عراق زیارت امام حسین و قبور ائمه اطهار محقق نبود اما بعد از جنگ تحمیلی و رایزنی و روابط دوستانه دو کشور باعث شد که این امر محقق شده و ایرانی‌ها همراه عراق در این سنت دیرینه شرکت کنند.

آیت‌الله نورمفیدی پیاده‌روی اربعین حسینی را نشان دهنده ارادت و زنده نگه داشتن شعائر الهی دانست وگفت: مسلمانان با حضور میلیونی خود در این مراسم نشان دادن که اگر روزی در حادثه کربلا پرچم عزت خواهی به زمین افتاد امروزه مسلمانان با اتحاد و همدلی راه شهادت و آزادمردی را ادامه خواهند داد.

امام جمعه گرگان از میزبانی و خدمت‌رسانی مردم عراق از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد وگفت: مردم عراق در نهایت مهربانی از زائران حسینی پذیرایی می‌کنند و این اخلاص و از خودگذشتگی مردم عراق در بهتر شدن روابط دوستانه بین مسلمان تاثیرگذار است.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه دشمنان از حضور میلیونی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین حسینی احساس خطر می‌کند، افزود: دشمنان با توطئه‌های مختلف سعی می‌کنند که اربعین را مختص به ایرانی‌ها بدانند و از این طریق بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده و از این مراسم معنوی بهره‌مندی سیاسی کنند.

امام جمعه گرگان به فرا رسیدن ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: آغاز هفته دفاع مقدس آغاز هفته حماسه و افتخار آفرینان هشت سال دفاع مقدس است، لذا دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین وقایع پس از انقلاب اسلامی ایران است که به دلیل رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام باید تبیین شده و برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.

 

انتهای پیام