صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۷۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

امام جعمه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن کریم همه را به آگاهی و بصرت داشتن دعوت کرده است، گفت: سؤالی که باید از خودمان بپرسیم این است که هدف از فرستادن پیامبران و امامان چه بوده که قطعاً خواهیم یافت که هدف اصلی آن‌ها تربیت و تهذیب بوده همانطور که امام خمینی(ره) نیز به آن بسیار تأکید داشتند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز شنبه ۲ مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه دخترانه عصمتیه کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه در قرآن کریم با تمام انسان‌ها در زمینه‌های مختلف صحبت شده و در مسئله آموزش نیز بر آموختن و آموزش تأکید بسیار شده است، اظهار کرد: در آیات قرآن پس از توصیه به آموختن به قلم قسم می‌خورد چرا که این قلم کار‌های بزرگی انجام می‌دهد و می‌تواند دنیا را متحول کند.

وی به پیشرفت در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تمامی پیشرفت‌ها با آموزش و به کارگیری دانش به دست آمده و این نشان دهنده نقش بسزای تعلیم و آموزش است.

آیت‌الله علما بیان کرد: قرآن کریم همه ما را به آگاهی و بصیرت داشتن دعوت کرده است و سؤالی که باید از خودمان بپرسم این است که هدف از فرستادن پیامبران و امامان چه بوده که قطعاً خواهیم یافت که هدف اصلی آن‌ها تربیت و تهذیب بوده همانطور که امام خمینی(ره) نیز به آن بسیار تأکید داشتند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: اگر تهذیب و تربیت به معنای واقعی خود در انسان نمایان شود آنگاه مصداق بارز آیه «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» را درمی‌یابیم.

وی در ادامه به دفاع مقدس و نقش مؤثر هشت سال دفاع مقدس و ارزش‌های آن اشاره کرد و افزود: امروز در همه جای دنیا مقاومت ایران زبانزد شده و عزت امروزمان را مدیون رشادت و ایثار جوانانی هستیم که با خون خود آن را به ثبت رساندند.

آیت‌الله علما به اتفاقات اخیر نیز اشاره و اظهار کرد: آشنایی با فتنه‌ها و بصیرت و آگاهی مردم حرف اول را در خنثی‌سازی فتنه‌ها می‌زند.

امام جمعه کرمانشاه به تأکید امام راحل در تربیت دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و گفت: امام(ره) می‌فرمودند که خروجی مدارس و دانشگاه‌ها باید تربیت بچه مسلمان باشد که افکار و پیشه ائمه(ع) را سرلوحه خود قرار دهد.

وی در پایان افزود: به هر میزانی که قرآن را در زندگی خود پیاده کنید به همان میزان با قرآن انس می‌گیرید پس سعی کنید الهی حرکت کنید که این مسیر ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام