صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۸۹۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری همایش ایران‌شناسی آبان‌ماه جاری در یاسوج خبر داد.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سیدجواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 13 مهرماه در نشست تجلیل از فعالان میراث فرهنگی، گفت: چهارمین همایش ایران‌شناسی ۱۰ آبان‌ماه به میزبانی شهر یاسوج برگزار می‌شود که ظرفیت خوبی برای معرفی استان در حوزه گردشگری است.

وی برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی را فرصت مناسبی برای استان دانست و عنوان کرد: همه دستگاه‌ها مشارکت کنند تا سابقه تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری استان معرفی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه ۲ هزار و 700 اثر میراث تاریخی استان به ثبت رسیده، تصریح کرد: صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین صنایعی است که در دنیا با سایر حوزه‌ها در حال رقابت است لذا با توجه به اشتغالزایی خوب این صنعت از همه فرصت‌ها برای معرفی استان به گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.

هاشمی‌مهر ابراز کرد: در حوزه صنایع دستی، کارهای زیادی توسط هنرمندان خلق شده است ضمن اینکه صنایع دستی که در گذشته وجود داشته احیا و بازارچه صنایع دستی برای فروش محصولات احداث شود.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی استان در معرض تهدید و خطر نابودی هستند، اضافه کرد: امکانات دولتی‌ها برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی محدود است که از ظرفیت مردمی برای جلوگیری از تعرض به آثار تاریخی و فرهنگی استفاده شود.

یادآور می‌شود، در پایان این برنامه از کارت ضابطین در حوزه میراث فرهنگی رونمایی و از فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان تجلیل شد.

انتهای پیام