صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۰۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز به جهت عدم شناخت کافی از توسعه علمی و دانشی حوزه علمیه، شاهد کاهش ورودی به این نهاد علمی ـ دینی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، دوشنبه ۱۸ مهرماه در دیدار با مدیر و معاونان حوزه‌های علمیه در قم، اظهار کرد: امروز بسیاری از مراکز آموزش عالی کشور از وسعت علمی، دانشی و معرفتی حوزه‌های علمیه بی اطلاع هستند و حوزه باید داشته‌ها و تراث عظیم علمی خود را برای آنان تببین کند.

وی افزود: امروز حوزه‌های علمیه از یک آینده‌نگری ساختارمندی برخوردار است لذا نیاز است شورای عالی انقلاب فرهنگی جلساتی را برای معرفی و تببین دستاورد‌های حوزه علمیه با چنین وسعت دانشی و مهارتی که بیان شد، برگزار کند؛ ابتدا اسناد و برنامه‌های تحولی در اختیار اعضای شورا قرار می‌گیرد و سپس با حضور اعضا، جلسات مورد نظر تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام عاملی بیان کرد: امروز بسیاری از مراکز آموزش عالی و جامعه نخبگانی ما از ظرفیت‌ها و وسعت علمی و دانشی حوزه‌های علمیه بی اطلاع هستند که این امر نیازمند تبیین دستاوردها، نظامات دانشی و برنامه‌های راهبردی حوزه علمیه برای آنان است.

وی تصریح کرد: امروز مطالبات زیادی از حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت وجود دارد لذا لازم است آحاد مردم و جامعه نخبگانی با برنامه‌ها و اقدامات عملیاتی شده این نهاد اثرگذار بیش از گذشته آشنا شوند؛ امروز مهم‌ترین گمشده جامعه بشری در همین حوزه‌های علمیه وجود دارد که باید به نحو شایسته‌ای مطرح شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، از مدیران و دست‌اندکاران حوزه‌های علمیه به عنوان یک مطالبه درخواست کرد برنامه‌ها، اسناد، مجموعه نظامات علمی و دانشی خود را به رسمیت رسانده تا سایر نهاد‌ها و مجموعه‌های علاقه‌مند از این دستاورد‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام