صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۰۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی مشترک کسب و کارهای جوانان توسط کمیته امداد و جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۱۸ مهرماه، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی مشترک کسب و کارهای جوانان توسط کمیته امداد و جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاددانشگاهی هر دو مولود انقلاب بوده و سابقه فعالیت‌های مشترک مختلفی را داشته‌اند، گفت: جهاددانشگاهی اردبیل آماده همکاری و تعاملات بیشتر با کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

اوچی‌اردبیلی آموزش‌های مهارتی را بارزترین اشتراکات این دو نهاد عنوان کرد و ادامه داد: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی مشاغل خانگی تجربه‌های مفید برای جهاددانشگاهی بوده است که با ظرفیت دو هزار نفر در استان به اجرا درآمده که نتایج این طرح ملی می‌تواند زمینه مناسب برای همکاری‌های بعدی با کمیته امداد باشد .

وی شناسایی، آموزش و توانمندسازی و اتصال به بازارکار را مراحل اجرای طرح ملی مشاغل خانگی عنوان و اظهار کرد: یک هزار و 900 نفر در قالب این طرح ملی به بازار کار متصل شده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی اردبیل از اجرای موفق طرح نوآوری و شتابدهی کسب و کارهای فناورانه با وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: الگوی فعالیت این مرکز در سه فاز ترویج، نوآوری و شتابدهی مربوط به کسب و کار فناورانه مددجویان در رنج سنی 17 تا 45 سال در نظر گرفته شده است .

اوچی اردبیلی برگزاری رویدادهای کارآفرینانه، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های مستمر شغلی را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد و گفت: در قالب این مرکز با اداره‌کل ورزش و جوانان 25 رویداد با 865 نفر و یک هزار و 730 نفر ساعت، کار آموزشی و نوآورانه انجام شده و 26 عنوان کارگاه آموزشی با 1048 نفر و 2096 نفر ساعت از فعالیت‌های دیگر این مرکز انجام یافته است.

در ادامه علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل نیز درادامه با اشاره به سابقه همکاری‌های ارزشمند با جهاددانشگاهی اردبیل، از این نهاد به عنوان بال علمی و اجرایی و مولود انقلاب یاد کرد.

حسین‌نژاد فعالیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی جهاددانشگاهی را قابل تقدیر عنوان و اظهار کرد: ما آماده توسعه همکاری‌های فی مابین در زمینه اشتغال و کارآفرینی در قالب مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کارهای جوانان هستیم.

وی به فعالیت‌های انجام شده در زمینه اشتغال مددجویان این نهاد تصریح کرد: پرداخت تسهیلات کارفرمایی به صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در مناطق محروم و کم‌برخوردار با هدف راه‌اندازی مجدد واحدهای غیرفعال و نیز بکارگیری بیکاران با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در اولویت قرار دارد.

حسین‌نژاد گفت: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری بیکاران تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی استان کنند از مزایای دریافت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت برخوردار می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی، بخشی از دغدغه‌های موجود در زمینه اشتغال جوانان و مددجویان کمیته امداد برطرف می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی کسب و کارهای جوانان بین اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاددانشگاهی استان اردبیل به امضاء رسید.

انتهای پیام