صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۰۹۸۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

جلسه هفتگی تفسیر قرآن با حضور آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در مصلی امام(ره) رشت برگزار و اهمیت نقش بانوان در اسلام از منظر آیات قرآن بررسی شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، جلسه هفتگی تفسیر قرآن و اخلاق با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان شامگاه، 17 آبان‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در ادامه سلسله مباحث جلسات گذشته با قرائت آیه 33 سوره مبارکه احزاب «وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» در خصوص اهمیت و نقش بانوان در اسلام، گفت: دستوراتی که خداوند در این آیات به آنها اشاره داشته خطاب به همه بانوان مسلمان است که باید به آن عمل کنند.

وی افزود: رعایت اصول گفتاری بانوان، نهی از بیان غیرمتعارف با تکیه بر قول معروف، حفظ وقار و متانت در رفتار و پوشش از جمله مواردی است که در آیات 31 تا 33 سوره مبارکه احزاب در قالب هفت‌ دستور و نهی مورد تأکید برای بانوان مسلمان قرار گرفته است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه با تفکر و تدبر در آیات در میابیم که اسلام مخالف حضور بانوان در اجتماع نیست، گفت: بنای اسلام این نیست که زنان را در خانه حبس کند چرا که مسئولیت برخی امور جامعه نظیر معلمی، پزشکی و برخی از عرصه‌های دیگر بر عهده بانوان است. امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که رفتار، روابط و احکامی که در آیات و روایات خطاب به زنان مسلمان توصیه شده مبنای علمی می‌یابد، بنابراین اگر در این آیات شریفه دقت کنیم متوجه تکالیف مقرر شده برای همه بانوان می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به جایگاه بانوان در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در ایران بعد از انقلاب اسلامی 30 هزار پزشک متخصص وجود دارد، اگر به آمار دانشگاه‌ها دقت کنید همیشه بیش از 50 درصد صندلی‌های دانشگاه به بانوان اختصاص دارد، بانوان در دوران دفاع مقدس هم در میدان حضور داشتند و حدود 40 هزار شهیده وجود دارد.

وی بیان کرد: دین مقدس اسلام که فرصت حضور برای بانوان را در عرصه‌های گوناگون فراهم کرده، هر جا ببیند که وقار، متانت، اصول حاکم بر روابط اجتماعی و فردی زن در معرض خطر است، مانع می‌شود. حتی در برخی از قوانینی که شرع مقدس وضع کرده برای حفظ جایگاه و هویت معنوی زن مردان را مورد خطاب قرار می‌دهد.

جلسه هفتگی تفسیر قرآن و اخلاق با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت روزهای سه‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی امام(ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام