صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۱۰۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خدابنده از اتمام ساماندهی گلزار مطهر شهدای روستای آبی‌سفلی شهرستان خدابنده خبر داد.

بهنام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، یکی از رسالت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: با بهسازی و مرمت گلزار شهدا می‌توان در اشاعه این فرهنگ گام برداشت.

وی با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگی شهدا در کشور، گفت: هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساماندهی گلزار شهدا این است که گلزار شهدا به‌صورت نمادی از ایثار، مقاومت و اندیشیدن صحیح در سطح جامعه باشد، به‌گونه‌ای که حضور در این اماکن متبرکه، اهداف والای شهدا را در ذهن زائران این مزار تجلی بخشد.

این مسئول در خصوص ساماندهی گلزار شهدای روستای آبی سفلی بخش مرکزی شهرستان خدابنده، گفت: جهت ساماندهی این گلزار ۲۰۰ میلیون ریال توسط بخشداری مرکزی و ۱۰۰ میلیون ریال از اعتبارات بنیاد شهید شهرستان خدابنده هزینه شده است.

وی با بیان اینکه روستای آبی‌سفلی از توابع بخش محمود‌آباد شهرستان خدابنده قرار دارد، ادامه داد: شهید والامقام نصرت‌الله غفاری تنها شهید این روستا به‌شمار می‌رود که 15 اردیبهشت سال ۱۳۲۲‏، در روستای آبی‌سفلی از توابع شهرستان خدابنده به دنیا آمد. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. جهادگر بود؛ سال ۱۳۶۴ ‏ازدواج کرد و صاحب سه پسر و دو دختر شد. 21 اسفند ۱۳۶۴‏، در سلیمانیه عراق بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد.

انتهای پیام